سومین کنفرانس آموزش مهندسی بر پایه توسعه پایدار در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد
سومین کنفرانس آموزش مهندسی بر پایه توسعه پایدار در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد

سومین کنفرانس آموزش مهندسی بر پایه توسعه پایدار امروز با حضور دکتر توفیقی، سرپرست سابق وزارت علوم، دکتر عارف، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر داوری اردکانی، رییس فرهنگستان علوم و جمعی از استادان برجسته این حوزه در محل دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد. به گزارش اخبار مهندسی […]

سومین کنفرانس آموزش مهندسی بر پایه توسعه پایدار امروز با حضور دکتر توفیقی، سرپرست سابق وزارت علوم، دکتر عارف، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر داوری اردکانی، رییس فرهنگستان علوم و جمعی از استادان برجسته این حوزه در محل دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد.

به گزارش اخبار مهندسی صنایع ایران به نقل از خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیدقاسم عمادی دبیر اجرایی کنفرانس طی سخنان کوتاهی در این مراسم با بیان این که اولین و دومین کنفرانس آموزش مهندسی به ترتیب در سالهای ۸۸ و ۹۰ به میزبانی دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، گفت: کنفرانس اول با عنوان آموزش مهندسی در ۱۴۰۴ و دومین کنفرانس با عنوان آموزش مهندسی با نگرش به آینده برگزار شد و سومین کنفرانس نیز با عنوان آموزش مهندسی بر پایه‌ی توسعه پایدار طی امروز و فردا در این دانشگاه برگزار می‌شود.

عمادی با بیان این که این کنفرانس با کنفرانس‌های قبلی تفاوت کلی دارد، گفت: مباحث میزگردها تقویت شده و ارائه شفاهی مقالات کاهش یافته به طوری که پنج عنوان مهم برای میزگردها انتخاب شدند.

وی همچنین در خصوص فرآیند بررسی و آمار پذیرش مقالات در چهار مرحله گفت: در این زمینه ۱۶۱ مقاله به صورت چکیده‌ به همایش ارسال شد که طی آن ۷۹ چکیده مقاله (۴۹ درصد) بر اساس نظر حداقل سه داور پذیرفته شده است.

دبیر کنفرانس آموزش مهندسی بر پایه توسعه پایدار افزود: همچنین ۵۶ مقاله به صورت کامل توسط این کنفرانس دریافت شد که در نهایت ۲۹ مقاله (۱۸ درصد) پذیرفته شد.

وی با بیان این که این کنفرانس دارای پنج میزگرد تخصصی است، گفت: عناوین میزگردها شامل “نقش اخلاق در آموزش مهندسی”، “آموزش مهندسی و توسعه پایداری”، ” آسیب‌شناسی توسعه کمی”، ” آموزش مهندسی و چالش تضمین کیفیت”، “ضرورت آموزش علوم انسانی در مهندسی” و ” آموزش مهندسی و تحولات جهانی” است.

به گفته وی طی این کنفرانس سه نشست تخصصی با عناوین ارزیابی آموزش مهندسی، چالش‌های آموزش مهندسی و مباحث نوین در آموزش برگزار می‌شود.