معاون پژوهشگاه استاندارد:  استاندارد، حافظ منافع مصرف‎کنندگان و کاهش دهنده هزینه‎های تولید است
معاون پژوهشگاه استاندارد:  استاندارد، حافظ منافع مصرف‎کنندگان و کاهش دهنده هزینه‎های تولید است

معاون پژوهشی پژوهشگاه استاندارد گفت: استاندارد، حافظ منافع مصرف‎کنندگان و کاهش دهنده هزینه‎های تولید است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، توکلی در همایش گرامیداشت روز استاندارد گفت: استاندارد، حلقه ارتباطی بین دانش تولید شده و کاربردی با دانشی است که در مراکز پژوهشی تولید شده و به خودی خود قابلیت اجرایی ندارد […]

معاون پژوهشی پژوهشگاه استاندارد گفت: استاندارد، حافظ منافع مصرف‎کنندگان و کاهش دهنده هزینه‎های تولید است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، توکلی در همایش گرامیداشت روز استاندارد گفت: استاندارد، حلقه ارتباطی بین دانش تولید شده و کاربردی با دانشی است که در مراکز پژوهشی تولید شده و به خودی خود قابلیت اجرایی ندارد و باید در قالب‎هایی قرار گیرد تا در عرصه عملیاتی بتواند کار انجام دهد و قابلیت اجرا پیدا کند.
وی ادامه داد: به منظور ایجاد هماهنگی و تسهیل اعتبارات در راستای جهانی‎سازی باید سلامت جامعه و ایمنی عمومی آن حفظ و ارتقاء یابد و به عبارت کلی در استاندارد از آزمایش‎های گذشته استفاده و به علاوه یافته‎های روز می‎شود و برای نتیجه‎گیری و به کارگیری در آینده به کار می‎رود.
توکلی اظهار کرد: تغییرات فناوری سرعت بسیار بالایی گرفته و همگام با این تغییرات باید استانداردها را به روز کرده و به جد این نکته را مورد تأکید قرار داد که بازنگری استانداردها از کارها و اهداف بخش پژوهشی پژوهشگاه استاندارد است.
وی خاطرنشان کرد: امروز دانش بشری افزایش یافته لذا استانداردها هم سخت‎گیرانه تغییر کرده تا در راستای آن ارتقای سلامت جامعه افزایش یابد.
معاون پژوهشگاه استاندارد تصریح کرد: استانداردها حافظ منافع مصرف کنندگان و کاهش دهنده هزینه‎های تولید تولیدکنندگان است؛ با ایجاد زیرساخت‎ها و هزینه‎های تولید پایدار می‎توانیم تولید کنیم حتی کم، اما با تغییرات کمتر و استاندارد در این زمینه به کمک تولیدکننده‎ها می‎آید.
وی بیان کرد: برای توسعه بازارهای بین‎المللی استانداردها به عنوان یک پشتوانه و حامی قوی به کمک تولیدکننده می‎آید و نرخ کیفیت و بهره‎وری را افزایش می‎دهد.
معاون پژوهشگاه استاندارد اظهار کرد: ورود به عرصه‎های جهانی امری اجتناب‎ناپذیر بوده و باید استانداردهای ملی را هم‎راستا و هم‎سوی استانداردهای بین‎المللی کنیم تا کم‎ترین هزینه‎ها تحمیل شود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر سلامت و رفاه بشری باید در حفظ محیط زیست هم کوشا بود که هدف کلی استاندارد چه در بخش تولید و چه در بخش خدمات، این مهم لازم و ضروری است.