معاون پژوهشی وزرات نفت: باید از علم برای افزایش کیفی محصول و کاهش هزینه استفاده کرد.
معاون پژوهشی وزرات نفت: باید از علم برای افزایش کیفی محصول و کاهش هزینه استفاده کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزرات نفت گفت: باید از علم در راستای افزایش کیفی محصولات و کاهش هزینه استفاده کنیم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر محمدرضا مقدم در جریان برگزاری دهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که در تالار انتظار شهر کرمانشاه و به میزبانی […]

معاون پژوهش و فناوری وزرات نفت گفت: باید از علم در راستای افزایش کیفی محصولات و کاهش هزینه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر محمدرضا مقدم در جریان برگزاری دهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که در تالار انتظار شهر کرمانشاه و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: توجه ویژه به امر پژوهش و فناوری چیزی است که نباید هرگز از آن غافل شد.

وی افزود: باید از علم در راستای افزایش کیفی محصولات و کاهش هزینه استفاده کنیم و آموزش دانشگاه‌ها باید پیوند خوب و منطقی با پژوهش داشته باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: علم و پژوهش زمانی ارزشمند است که تبدیل به تولید ناخالص داخلی شود.

مقدم ضمن تاکید بر جایگاه پژوهش در تولید ناخالص ملی گفت: اگر علم و پژوهش تبدیل به تولید ناخالص داخلی نشود، فقط هزینه کرده‌ایم، بنابراین زمانی ارزشمند است که تبدیل به فناوری شده، تولید محصول صورت گرفته و راهی بازار شود.

معاون پژوهش و فناوری وزرات نفت افزود: باید با توجه به استعدادهای داخلی، پیشرو تولید و تجهیز باشیم چراکه رویکرد پژوهش تولید محصولات ملی است.

وی خاطرنشان کرد: باید بین پژوهش، صنعت و نظام قانون‌گذاری هماهنگی مناسبی صورت گیرد که شاهد پیشرفت چشمگیری در نظام نوآوری و فناوری کشور باشیم.