سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ | الثلاثاء 23 جماد أول 1438 | Tuesday, 21 Feb 2017
  • اخبار
  • تخصصی
  • ذره بین
  • رخداد ها
  • سرمقاله
  • مدرسه کسب و کار
  • معرفی کتاب
  • پادکست
  • چند رسانه ای
  • چهره ها
  • یادداشت
  • ارسال مطلب


    دوشنبه ۱۹ مرداد ۹۴ | ۲۰:۲۲

    معرفی برترین کارآفرین صنعتی آلمان در سال ۲۰۱۴ / محیا کربلایی
    ایالت بایرن در جنوب آلمان بزرگ‌ترین ایالت این کشور صنعتی به‌شمار می‌رود. برای کسانی که در این ایالت فعال هستند، حضور در لیست ۵۰ شرکت برتر آن به قدری اهمیت دارد که می‌تواند به نوعی نقش و اهمیت‌شان را در اقتصاد این کشور تضمین کند. شرکت لامی‌لوکس (LamiLux) که از سال ۲۰۱۱ در بین پنجاه شرکت […]

    ایالت بایرن در جنوب آلمان بزرگ‌ترین ایالت این کشور صنعتی به‌شمار می‌رود. برای کسانی که در این ایالت فعال هستند، حضور در لیست ۵۰ شرکت برتر آن به قدری اهمیت دارد که می‌تواند به نوعی نقش و اهمیت‌شان را در اقتصاد این کشور تضمین کند.

    bmw_muenchen_breit

    شرکت لامی‌لوکس (LamiLux) که از سال ۲۰۱۱ در بین پنجاه شرکت برتر بایرن قرار دارد، در پایان سال ۲۰۱۴ موفقیت جدیدی نیز کسب کرد؛ مدیرعامل این شرکت برنده عنوان بهترین کارآفرین آلمان در بخش صنعت شد.
    به‌سادگی می‌توان تصور کرد، در آلمانی که پیشرو تکنولوژی و صنعت در دنیا است، به‌دست آوردن چنین عنوانی تا چه اندازه سخت و دشوار است و طبیعی است که این موفقیت نمی‌تواند حاصل تلاش یک شبه باشد. در حقیقت هم شرکت لامی‌لوکس نتیجه فعالیت سه نسل از خانواده اشترونتز (Strunz) است.

    این شرکت که در سال ۱۹۰۹ توسط پدربزرگ مدیرعامل فعلی آن تاسیس شد، در زمینه تولید الوارهای چوبی برای ساخت خانه‌های چوبی فعالیت می‌کرد و در عرض چند سال توانست محصولات خود را انحصاری ساخته و امتیازات زیادی را به ثبت برساند.

    این شرکت رفته رفته صنعتی‌تر شد تا اینکه در سال ۱۹۵۵، پسر بنیانگذار شرکت که مدیریت آن را بر عهده داشت، برای اولین بار بر ساخت «فیبرهای پلاستیکی تقویت شده» که از «الیاف شیشه» تولید می‌شدند، تمرکز کرد. نام شرکت را به لامی‌لوکس تغییر داد و تولید محصولات ساختمانی را در مسیر جدیدی قرار داد. با به دست‌گیری سکان شرکت لامی‌لوکس توسط دکتر هَینریش اشترونتز (Heinrich Strunz) در اواسط دهه ۸۰ میلادی، این شرکت به نسل سوم خانواده سپرده شد و به این ترتیب لامی‌لوکس فصل تازه‌ای را آغاز کرد.
    مدیرعامل جدید محصولات شرکت را به دو بخش مجزا تقسیم کرد: یک واحد تولیدی به محصولات کامپوزیت تقویت‌شده با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها اختصاص یافت و در واحد تولیدی دیگری، محصولی نوین با عنوان «سیستم‌ نور روز» به راه انداخته شد.
    کامپوزیت‌های تقویت شده موادی هستند که با پیشرفت علم، روز به روز در سازه‌های مختلف با اهمیت‌تر و پرطرفدارتر می‌شوند. فایبرگلاس‌ها خانواده‌ای از این محصولات هستند.
    کامپوزیت‌های تقویت شده را از مواد مختلفی چون الیاف شیشه یا کربن تولید می‌کنند. این مواد با قابلیت‌هایی چون مقاومت در برابر خوردگی و استحکام در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف و نامساعد، در صنایع زیادی مورد مصرف قرار می‌گیرند.  کامپوزیت‌های تولید شده شرکت لامی‌لوکس از نظر وزن جزو سبک‌ترین انواع آن هستند و در عین حال از مقاومت و استحکام بالایی برخوردارند. با مجزاسازی واحدهای تولیدی این شرکت، لامی‌لوکس تمرکز خود را بر تولید کامپوزیت‌های مسطح و البته در ابعاد بسیار بزرگ، حتی به طول ۱۰۰ متر قرار داد. از مشتریان اصلی این محصولات می‌توان کارخانه‌های تولید ماشین‌های کاروان، تولیدکنندگان کانتینرها و کامیون‌ها را نام برد.

    این کامپوزیت‌ها که به صورت ورقه‌های بزرگی تولید می‌شوند، همچنین برای کفپوش کردن ساختمان‌ها و مکان‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لامی‌لوکس پس از مدتی با به‌کارگیری تکنولوژی به مراتب پیشرفته‌تر تولید کامپوزیت‌های تقویت‌شده کربن را نیز آغاز کرد.
    کامپوزیت‌های کربن در مقایسه با الیاف شیشه قیمت بالاتری دارند، اما در عین حال مزایای بیشتری نیز دارا هستند. این تحول جدید باعث شد تا لامی‌لوکس بتواند دایره مشتریان خود را بزرگ‌تر سازد.

    «سیستم نور روز» این شرکت را می‌توان به نوعی پاسخی به نیاز مشتریان برای صرفه‌جویی در انرژی دانست. با افزایش هزینه‌های برق و گرمایش، بسیاری از شرکت‌ها به سمت استفاده از نور روز در داخل ساختمان‌ها روی می‌آورند، در ضمن با تعبیه پنجره‌های مناسب، می‌توان هوا را نیز تهویه نمود. لامی‌لوکس در این بخش از فعالیت خود به تولید، ساخت و نصب سقف‌ها و دیوارهای شیشه‌ای می‌پردازد.

    این سقف‌ها در طرح‌های پیچیده‌ای چون مسطح، گنبدی یا با هر فرم پیچیده دیگری ساخته می‌شوند. یکی از موفق‌ترین پروژه‌های این شرکت ساخت موزه «دنیای ب.ام.و» در شهر مونیخ است. در این ساختمان که طراحی منحصربه‌فردی دارد، محصولات لامی‌لوکس برای ساخت سقف و دیوارهای شیشه‌ای منحنی شکل به‌کار رفته‌اند. نمونه دیگر، ساختمان کتابخانه دانشگاه هومبلدت (Humbold Universität) برلین است که سقف‌های شیشه‌ای آن فضای ویژه‌ای را در سالن‌های مطالعه به وجود آورده‌اند. محصولات لامی‌لوکس را می‌توان در بسیاری از مراکز ورزشی، مراکز خرید با سقف یا دیوارهای شیشه‌ای بزرگ یافت.

    با تفکیک فعالیت‌های این شرکت به دو بخش، مدیرعامل آن در پی به دست آوردن بهترین نتیجه بوده است. وقتی او مدیریت لامی‌لوکس را در سال ۱۹۸۵ به عهده گرفت، درآمد سالانه‌ آن معادل ۶ میلیون یورو بود. وی در سال ۲۰۰۶ با یک سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورویی، ساخت یک واحد تولیدی جدید را آغاز کرد. اندکی پس از این سرمایه‌گذاری، زمانی‌که بسیاری از شرکت‌های اروپایی از بحران‌های اقتصادی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رنج می‌بردند، او توانست برای اولین بار درآمد سالانه شرکتش را به بیش از ۱۰۰ میلیون یورو برساند و سپس بلافاصله با صرف ۸ میلیون یوروی دیگر اقدام به راه‌اندازی کارخانه تولید سقف‌های شیشه‌ای جدیدی کند.

    در سال ۲۰۰۹ این شرکت یکصد سالگی خود را جشن گرفت و با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها توانست در پنج سال گذشته با رشد سالانه ۲۰درصدی همراه باشد و سال ۲۰۱۴ درآمدش را به حدود ۲۰۰ میلیون یورو برساند. در سال ۲۰۱۲ برنده جایزه نوآوری شد و در سال‌های اخیر شریک ثابت پروژه‌های عظیم دولتی و خصوصی بوده است که از نمونه‌های آن می‌توان به مشارکت در ساخت ترمینال‌های فرودگاه فرانکفورت، بزرگ‌ترین فرودگاه آلمان، اشاره کرد. لامی‌لوکس که تا پایان سال ۲۰۱۴ تنها ۷۰۰ کارمند داشته است، در زمره شرکت‌های متوسط قرار می‌گیرد.

     از این تعداد نزدیک به ۱۳‌درصد آن جوانانی هستند که دوره کارآموزی خود را طی می‌کنند. اهمیت ویژه‌ای که مدیران این شرکت به جوانان می‌دهند، باعث شده است تا تاثیرگذاری آن در اقتصاد این استان بسیار پررنگ‌تر شود.  از زمان پیوستن همسر دکتر اشترونتز به مدیریت این شرکت در سال ۱۹۹۵، وی تمام فعالیت‌های حقوقی شرکت و پرسنل را در دست گرفته و برنامه‌های جدیدی برای انجام مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت به اجرا درآورده است. این زوج آلمانی تنها در سال ۲۰۱۴ توانستند ۷۰ شغل جدید در این شرکت ایجاد کنند و تعداد کارآموزان جوان را از ۸۳ نفر به ۱۰۰ نفر برسانند.
     مدیران لامی‌لوکس معتقدند: «یک شرکت پویا تنها با داشتن کارمندان پرانرژی دست‌یافتنی است.» بنابراین برای دادن فرصتی بهتر به کارمندان‌شان تلاش می‌کنند.

    مدیران لامی‌لوکس برای نوآوری و کسب موفقیت‌های بیشتر دائما در تلاش و برنامه‌ریزی هستند. مدیرعامل آن حال قصد دارد وارد بازار ساخت خانه‌های بهینه از نظر مصرف انرژی شود. این شرکت در تازه‌ترین سرمایه‌گذاری خود به ارزش ۱۳ میلیون یورو برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی جدید برای کامپوزیت‌ها، به پنجمین تولیدکننده بزرگ اروپایی بدل خواهد شد.
     از آنجا که فراهم آوردن محیط کاری مناسب و مطلوب برای کارمندان به‌منظور دستیابی به این هدف، از اولویت‌های آن محسوب می‌شود، همزمان با ساخت این تولیدی جدید، لامی‌لوکس با هزینه ۷میلیون یوروی دیگر در حال ساخت دفتر کار چهار طبقه جدیدی برای کارمندان در شهر ریهاو (Rehau) است که در هر طبقه ۳۰نفر در مدرن‌ترین دفاتر مشغول به فعالیت خواهند شد و طبقه همکف این ساختمان به رستورانی مجهز با ظرفیت ۳۰۰ نفر اختصاص خواهد داشت.

    ثبت نظر

    نام:

    رایانامه: (اختیاری)

    متن:


    تازه‌ترین اخبار
    رادیو کسب و کار