چگونه یک برند شخصی فوق العاده بسازیم!
چگونه یک برند شخصی فوق العاده بسازیم!

اصطلاح برندسازی برای مدت‌های مدیدی برای طبقه‌بندی شرکت‌ها استفاده می‌شد ولی امروزه تقریبا هر شخص حقیقی یک برند مختص به خود دارد.   با اینکه خیلی از افراد به صورت خودآگاه از این برندها بهره نمی‌برند ولی با این حال آنها وجود دارند. ردپای دیجیتالی (کوکی) از جمله مواردی است که با گذر زمان توسط […]

اصطلاح برندسازی برای مدت‌های مدیدی برای طبقه‌بندی شرکت‌ها استفاده می‌شد ولی امروزه تقریبا هر شخص حقیقی یک برند مختص به خود دارد.

 

با اینکه خیلی از افراد به صورت خودآگاه از این برندها بهره نمی‌برند ولی با این حال آنها وجود دارند. ردپای دیجیتالی (کوکی) از جمله مواردی است که با گذر زمان توسط دوستان، همکلاسی‌ها و دیگران بسط داده می‌شود. برپایه یک مطالعه، ۹۲ درصد کودکان زیر ۲ سال ردپای دیجیتالی دارند.

در این برهه زمانی سوال از داشتن برند شخصی نیست بلکه سوال از چگونگی هدایت و بهره‌برداری از برندی است که بتواند به بهترین نحو معرف شما باشد. در اینجا به ۷ روش ساخت یک برند اشاره خواهیم کرد.

خوداندیشی برای برند شدن
ترجیح می‌دهید اطرافیان زمانی که به شما فکر می‌کنند چگونه با شما ارتباط ذهنی پیدا کنند؟ آیا موضوع خاصی وجود دارد که شما می‌خواهید به‌عنوان یک متبحر در آن شناخته شوید یا شما می‌خواهید سطوح متعارف کیفیت را به برند خود گره بزنید؟ زمانی‌که فهمیدید که چگونه معرف برند خود باشید آنگاه می‌توانید مسیر مشخصی را در مورد برند خود آغاز کنید.
یک برند معتبر شخصی می‌تواند در هر موقعیت شغلی بازگشت سرمایه‌ای فراوان حاصل کند.

مخاطب حال حاضر خود باشید
شما نمی‌توانید بدون فهمیدن موقعیت حال خود به برند و الگوی مناسب برای دیگران تبدیل شوید. به بیان دیگر، جست‌وجوگر خود باشید و نام برند خود را بر اساس چارچوب مشخص و براساس پیامدهای آن پیاده‌سازی کنید. آیا اسم ساده‌ای دارید؟ آیا اسم برند شما عادی است؟ کافی است برای مثال، برند شما از حرف اول و وسط اسم خود مشتق شود. برخورداری از یک برند شخصی به همان اندازه مسوولیت‌زا است زیرا باید مفهومی متناسب با هویتش خلق کند.

برای خود یک وب‌سایت شخصی داشته باشید
داشتن یک وب‌سایت شخصی کمک زیادی در افزایش اعتبار اسم شما در موتورهای جست‌وجو خواهد کرد. این وب‌سایت می‌تواند حاوی دو تا سه صفحه محتوا شامل رزومه شخصی شما، آدرس صفحات اجتماعی و یک معرفی مختصر از شما باشد. شما به راحتی می‌توانید با گذشت زمان در فضای سایبری پیشرفت کنید.

راه‌های خلق ارزش را فرا بگیرید
همه ما در موقعیت مشابهی قرار داشته‌ایم. موقعیتی که برخی در شبکه‌های اجتماعی شما مطالب توهین‌آمیز پست می‌کنند و شما متحیر می‌مانید که چه امری آنها را مجبور به عملکرد توهین‌آمیزشان کرده است؟! یک برخورد متوسط نمی‌تواند پاسخ مناسبی به این پست‌ها باشد. راه‌هایی را با توسعه یا حفاظت از محتوای مرتبط با برند خود برای افزودن ارزش به مخاطبان خود بیابید.

مطالب خود را هدفمند ارسال کنید
هر مطلبی که توییت می‌کنید، هر عکسی که به اشتراک می‌گذارید و هر وضعیتی که در شبکه‌های اجتماعی به‌روز می‌کنید باید مرتبط با برند شخصی شما باشد. این فعالیت می‌تواند در روز چند مرتبه تکرار شود. زمانی که به درک مناسبی از نحوه هویت بخشی برند خود رسیدید می‌توانید مسیر مطلوب‌تری را برای برند خود آغاز کنید.

برند خود را به سایر برندهای قدرتمند ارتباط دهید
برند شخصی شما در ارتباط با برندهای دیگر قوی‌تر یا ضعیف‌تر می‌شود. از اهرم نیرومند برندهای معتبر برای افزایش اعتبار برند خود استفاده کنید. با کمک فرمول ۳C کار جست‌وجوی خود را آغاز کنید. شرکت (company)، کالج (college) و هم‌دانشگاهیان (colleagues). چه مدرسه‌ای درس خوانده‌اید؟ آیا گروه‌هایی هستند که بتوانید عضو شوید؟

 برای مثال شبکه فارغ‌التحصیلان که بتوانید عضو آن شوید؟ چه موقعیت‌های پنهانی در شرکت شما در دسترس است که هنوز از آن استفاده نکرده‌اید؟ می‌توانید یک پست میهمان در بلاگ کمپانی قرار دهید یا در جست‌وجوی محتوای دیجیتالی دیگری برای ارتباط با برند خود باشید.

نوآوری مجدد
یک برند قدرتمند بستگی به روایت قدرتمند دارد. به بیان دیگر چه فلسفه‌ای در پس برند شما است؟ زمانی را به تفکر درباره افراد مشهوری که برندهای شخصی معتبر دارند بگذرانید. همه آنها یک شرح روشن و واضح و یک برند پایدار دارند. اگر به چندین زمینه شخصی یا کاری علاقه دارید، شرح درست از هر زمینه کاری برای متمایز شدن درست آنها حیاتی‌ است. پیشنهاد می‌کنم برای درک بهتر روایت برند، کتاب بازآفرینی شما نوشته دوریا کلارک را که ترجمه آن توسط انتشارات نیاز دانش به چاپ رسیده است مطالعه کنید. از همه مهم‌تر، یک برند شخصی قدرتمند باید فراگیر و بالنده باشد.