دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد منتشر شد.
دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد منتشر شد.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ از ساعت ۱۴ دیروز ۱۱ خردادماه منتشر شد و کارنامه نتایج اولیه در هفته آینده (اوایل نیمه دوم خرداد) اعلام می شود. حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره های […]

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ از ساعت ۱۴ دیروز ۱۱ خردادماه منتشر شد و کارنامه نتایج اولیه در هفته آینده (اوایل نیمه دوم خرداد) اعلام می شود.

حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ به صورت کارنامه تنظیم شده است و این کارنامه در اوایل نیمه دوم خردادماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه و کارنامه منتشر شده، مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می شوند ضرورت دارد از روز شنبه ۲۰ خرداد بر اساس اطلاعیه ای که بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود نسبت به انتخاب کدرشته محل های خود از میان کدرشته های مجاز اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در ۱۳۲ کدرشته امتحانی در ۶ گروه آزمایشی در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه ۹۶ در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی و ۱۳۲ کدرشته امتحانی برگزار شد.

توکلی افزود: برای شرکت در این آزمون تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۳۰ هزار و ۴۹۱ نفر زن و ۴۴۷ هزار و ۸۶۲ نفر مرد بودند. از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب این آزمون تعداد ۷۱ هزار و ۷۲۵ داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در آزمون کدرشته امتحانی دوم اعلام کردند.

وی گفت: با توجه به تعداد داوطلبان ثبت نام کننده و آمار علاقمندان به رشته امتحانی دوم، تعداد ۹۴۹ هزار و ۹۷۸ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد که از این تعداد ۴۶۳ هزار و ۴۰ کارت برای زنان و ۴۸۶ هزار و ۹۳۸ کارت برای مردان صادر شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بوند و ۱۷۱ هزار و ۱۹۰ داوطلب غایب بودند. در واقع ۸۰.۵۱ درصد افراد در جلسه آزمون حاضر و ۱۹.۴۹ درصد آنان غایب بودند.

وی اظهار داشت: از تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۳۵۷ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۳۴۹ هزار و ۲۶۱ نفر زن بودند. از این تعداد، ۵۶ هزار و ۸۸۴ داوطلب برای شرکت در آزمون کدرشته امتحانی دوم حاضر بودند.

توکلی تاکید کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و علاقمند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی هستند ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه ای که از سوی دانشگاه آزاد به اطلاع آنها خواهد رسید در مهلت مقتضی به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند و نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کرده و به ترتیب اولویت علاقه آنها را در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی ثبت کنند.

وی یادآور شد: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد بیش از ۱۶۲ هزار و ۵۱۶ نفر اعلام شده است که البته این ظرفیت هنوز نهایی نشده است.