سهم‌ بهره‌وری از رشد‌ اقتصادی ۲٫۲ درصد‌ شد.
سهم‌ بهره‌وری از رشد‌ اقتصادی ۲٫۲ درصد‌ شد.

 رئیس سازمان ملی بهره وری از مثبت شدن شاخص های بهره وری در کشور خبر داد و گفت : بهره وری کل عوامل تولید در سال گذشته به ۲٫۲ درصد ارتقاء یافته است. رویا طباطبایی یزدی افزود : این شاخص در سال های ۹۱ و ۹۲ به شدت منفی و به ترتیب منهای ۸٫۶ و  […]

 رئیس سازمان ملی بهره وری از مثبت شدن شاخص های بهره وری در کشور خبر داد و گفت : بهره وری کل عوامل تولید در سال گذشته به ۲٫۲ درصد ارتقاء یافته است.

رویا طباطبایی یزدی افزود : این شاخص در سال های ۹۱ و ۹۲ به شدت منفی و به ترتیب منهای ۸٫۶ و  منهای ۳٫۷ درصد بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی خاطرنشان کرد : با ارتقای بهره وری کل عوامل تولید می توان گفت سهم بهره وری از رشد اقتصادی مثبت ۳ درصدی سال گذشته ۲٫۲ درصد است.
رئیس سازمان ملی بهره وری اضافه کرد : شاخص های بهره وری نیروی کار و بهره وری سرمایه نیز که سال های ۹۱ و ۹۲ منفی بود در سال گذشته به ترتیب مثبت ۳٫۲ و مثبت ۱٫۹ درصد شد.
طباطبائی یزدی ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند در آینده شاهد ارتقای هر چه بیشتر بهره وری در ایران باشیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری همچنین با اشاره به ابلاغ برنامه جامع بهره وری کشور از سوی معاون اول رئیس جمهور گفت : در این برنامه در افق ۱۰ ساله سهم یک سوم بهره وری از رشد اقتصادی یعنی ۳۳٫۳ درصد ثبیت خواهد شد.
طباطبایی یزدی تاکید کرد : در برنامه جامع بهره وری جهت گیری و راهبردهای همه بخش های اجرایی و اقتصادی کشور برای ارتقای بهره وری پیش بینی شده است و دستگاهها مکلف به همکاری با این سازمان و اجرای برنامه های ارتقای بهره وری هستند.
رئیس سازمان ملی بهره وری با اشاره به اینکه کمیته بهره وری دستگاه های اجرایی در شرایط فعلی ناکارآمد است ، گفت : تا ماه آینده دستورالعمل و زمان بندی مشخص برای کمیته های بهره وری همه بخش های کشور تهیه و ابلاغ می شود که تحلیل و برنامه ریزی از وظایف آنها خواهد بود.
طباطبائی یزدی افزود : همه دستگاه های اجرایی موظفند در مدت شش ماه نتایج ارزیابی و پایش خود را در زمینه بهره وری به سازمان ملی بهره وری منعکس کنند.
رئیس سازمان ملی بهره وری تصریح کرد : بر اساس برنامه جامع بهره وری کشور هفت برنامه به عنوان گره های اصلی ارتقای بهره وری در مدت یکسال تهیه و اجرا خواهد شد.
خانم طباطبایی یزدی افزود : ارتقاء سبز ، بهره وری نظام اداری ، بهره وری انرژی ، برنامه ارتقاء بهره وری متکی بر رقابت پذیری و نوآوری ، بهره وری آب ، بهره وری نظام آموزشی و نقش آن در عوامل تولید و برنامه ارتقاء بهره وری نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی از برنامه های راهبردی در جهت اجرای برنامه جامع بهره وری کشور است.
رئیس سازمان ملی بهره وری گفت : توجه به موضوع حفاظت از محیط زیست و موضوع آب در کشور ضرورت دارد و کیفیت آموزش ها در این زمینه ها از سطح ابتدایی تا سطوح بالاتر در دستور کار قرار دارد.

طباطبایی یزدی گفت : در سیاست های کلی برنامه ششم که رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ کردند رشد اقتصادی سالانه ۸ درصد پیش بینی شده که سهم بهره وری از این رشد یک سوم خواهد بود.