با عنایت به رقابت‌های شدید اقتصادی در عرصه بین‌المللی و این‌که محیط اقتصادی به تغییرخود ادامه می‌دهد، بازارها بهتر ین کیفیت محصول و خدمات را می‌طلبند و مشتریان حق انتخاب بیشتری می‌خواهند. تمام این پدیده‌ها نشان می‌دهد که موفقیت امروز نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت و پیروزی فردا باشد. صنایع بایستی با دقت تمام، روند‌های موجود […]

با عنایت به رقابت‌های شدید اقتصادی در عرصه بین‌المللی و این‌که محیط اقتصادی به تغییرخود ادامه می‌دهد، بازارها بهتر ین کیفیت محصول و خدمات را می‌طلبند و مشتریان حق انتخاب بیشتری می‌خواهند. تمام این پدیده‌ها نشان می‌دهد که موفقیت امروز نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت و پیروزی فردا باشد. صنایع بایستی با دقت تمام، روند‌های موجود را ارزیابی کنند و راهی را که به بقا و موفقیت مداوم ختم می‌گردد، تعیین نمایند .

در عصر تغییر و تحول مداوم ،‌ عکس‌العمل‌های سریع و استفاده از نگرش‌های نوین مدیریت به عنوان شروط لازم برای بقاء هستند، لذا آمادگی در برخورد با تغییرات و چالش‌ها بایستی اصل اساسی در مدیریت واحد‌های صنعتی باشد. در کشور ما اهمیت و ارزش نظام مناسب و علمی نگهداری و تعمیرات به درستی شناخته نشده است، در حالی‌که یکی از مشکلات عمده گریبان گیر اکثر صنایع ما نبود نگهداری و تعمیر به‌ موقع می‌باشد.

در حال حاضر تقریبا تمام کشورهای توسعه یافته و برخی از کشورهای در حال توسعه، سرمایه گذاری‌های مناسبی را جهت بهبود و ارتقاء کارایی و اثر بخشی دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده در صنایع انجام داده و رشد روز افزون صنایع خود را مرهون توجه و نگرش صحیح و علمی به مسئله نگهداری و تعمیرات می‌دانند.

نگهداری و تعمیرات صحیح علمی و برنامه ریزی شده با روش‌های نوین مستقیما بر روی بهره‌وری، کیفیت،‌ هزینه‌های مستقیم تولید، قابلیت اطمینان،….. و سود آوری اثر می‌گذارد.

با توجه به این‌که، صنایع ایران برای تداوم بخشیدن به رشد، توسعه و بالندگی خود، نیازمند حضور در بازارهای جهانی هستند، و مولفه‌های اصلی برای حضور و امکان رقابت در بازارهای جهانی، افزایش کیفیت، ارتقای بهره‌وری و کاهش قیمت‌ها می باشد، در این راستا، ارتقاء نگهداری و تعمیرات صحیح علمی و برنامه ریزی شده و کاربرد فناوری‌های مربوطه در صنایع ایران می‌تواند به عنوان گام‌های اساسی و ضروری برای دستیابی به این اهداف مورد دقت دقیق قرار گیرد .

برگزاری ششمین کنفرانس نگهداری و تعمیرات پس از برگزاری موفق پنجمین کنفرانس در آبان‌ ماه ۱۳۸۶در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی با هدف گسترش و تعمیق تحقیقات و مطالعات صورت گرفته در زمینه نت و نیز ترویج نتایج تحقیقات سودمند در این زمینه جهت به کارگیری در سازمان‌های درگیر با نگهداری و تعمیرات در بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی، تجاری و نظامی، در هیئت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات تصویب گردید. تحقق این هدف برای ارتقا کیفیت سامانه‌های نت و روان سازی و بهبود فرآیندهای موجود در سازمان‌ها و تسریع روند توسعه و پیشرفت جامعه اهمیت شایانی دارد .

به یقین تداوم این کنفرانس‌ها، آثار ارزشمندی را برای توسعه دانش نگهداری و تعمیرات در کشور به همراه خواهد داشت. از این رو، انجمن نگهداری و تعمیرات ایران با همکاری و همیاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی- پژوهشی فعال در این زمینه و حمایت سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای مختلف کشور افتخار دارد تا ششمین کنفرانس نگهداری و تعمیرات را در خردادماه ۱۳۸۹ به نحو مطلوب برگزار نماید. لذا از کلیه متخصصین، محققین، پژوهشگران و کارشناسان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و مراکز صنعتی دعوت به عمل می‌آورد تا آخرین یافته‌های خود را در قالب مقالات پژوهشی-کاربردی « نت » ، به این کنفرانس ارایه نمایند.

کثرت مخاطبان کنفرانس و نیازهای متنوع آنان، موجب پیچیدگی در پاسخگویی به نیازهای آنان می‌شود. در نظر گرفتن حدود ۱۱ نوع برنامه مختلف در زمان برگزاری کنفرانس موجب می‌شود تا مخاطبان، گزینه‌های متعددی برای انتخاب در برابر خود داشته و بتوانند در هر لحظه مطابق با سلیقه و نیاز خود از کنفرانس بهره‌مند شوند. برخی از مهم‌ترین برنامه‌های کنفرانس عبارتند از :

  • ارایه مقالات برگزیده کمیته علمی به صورت شفاهی و پوستری.
  • برگزاری پانل‌های تخصصی پژوهشی-کاربردی در حوزه نگهداری و تعمیرات در صنایع مختلف کشور از جمله :
    • پانل تخصصی صنعت نفت‚ گاز و پتروشیمی
    • پانل تخصصی صنعت نیرو(صنعت آب و برق)
    • پانل تخصصی صنعت خودرو
    • پانل تخصصی صنایع معدنی
    • پانل تخصصی صنعت حمل و نقل و ماشین‌آلات
    • پانل تخصصی نت در حوزه صنایع دفاعی و نظامی
  • برگزاری کلینک‌های « نت‌ »
  • انتشار لوح فشرده مجموعه مقالات کنفرانس.
  • ارایه تجربه‌ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی سازمان‌های موفق
  • برگزاری کارگاه و سمینارهای آموزشی جنبی قبل و در طی کنفرانس.
  • برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار در خصوص نت.
  • برگزاری نمایشگاه‌ تخصصی دستاوردهای پژوهشی-کاربردی شرکت‌ها و سازمان‌ها در خصوص نت.
  • عضوگیری برای انجمن نگهداری و تعمیرات.
  • توسعه و به روزآوری پایگاه دائمی کنفرانس روی شبکه اینترنت
  • تقدیر از مقاله های برتر (دانشگاه و صنعت).

http://www.irma.ir/conf6