فانی: در عملیاتی کردن سند تحول بنیادین باید از تخصص مهندسی صنایع استفاده شود.
فانی: در عملیاتی کردن سند تحول بنیادین باید از تخصص مهندسی صنایع استفاده شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش مهم دانستن جایگاه آموزش وپرورش از سوی همگان را یک ضرورت خواند و گفت: با این نگاه باید بودجه آموزش و پرورش تخصیص یابد یا جنبه‌های دیگر لحاظ شود. به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی اصغر فانی در نشست اعضای شورای معاونان این وزارتخانه در سالن جلسات دفتر […]

سرپرست وزارت آموزش و پرورش مهم دانستن جایگاه آموزش وپرورش از سوی همگان را یک ضرورت خواند و گفت: با این نگاه باید بودجه آموزش و پرورش تخصیص یابد یا جنبه‌های دیگر لحاظ شود.
به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی اصغر فانی در نشست اعضای شورای معاونان این وزارتخانه در سالن جلسات دفتر وزیر با اشاره به سند تحول بنیادین به عنوان یک دستاورد و فرصت ارزشمند که موجب ساماندهی فعالیت‌های آینده آموزش و پرورش می‌شود و از حرکات شتابزده جلوگیری می‌کند، گفت: همه باید خود را مکلف به عملیاتی کردن این سند بدانیم.
وی، با اشاره به دنبال کردن سه مرحله در خصوص یک برنامه افزود: اولین مرحله طراحی است که این امر در زمینه سند انجام شده، گرچه ممکن است در برخی جاها نیاز به اصلاح یا تغییراتی داشته باشد که در عمل خود را نشان می‌دهد و قابل انجام است.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش، عملیاتی کردن سند را دومین مرحله خواند که در این مرحله ابتدا هدف گذاری و بازه زمانی کار باید مشخص شود.
وی از اجرای سند به عنوان سومین مرحله نام برد که نیاز به امکانات، بودجه و قوانین خاص دارد و تصریح کرد: این سند در آغاز یک سند ملی با هدف ایران ۱۴۰۴ بود اما در فرآیند، فراتر از چشم انداز ایران ۱۴۰۴ است و اجرای آن بیش از فرصت تعیین شده، زمان بر خواهد بود.
فانی، فرهنگ سازی را دومین مرحله در علمیاتی کردن سند دانست و یاد آور شد: شکل گیری هر کار و طرح نو در جامعه نیاز به فرهنگ سازی دارد که اگر این کار توسط مسئولان، دست اندرکاران، تخصیص دهندگان اعتبار و… انجام نشده باشد آن طرح محکوم به شکست است.
وی، فرهنگ سازی برای سند تحول بنیادین نظام آموزشی در این مرحله را از خود سند مهم تر تلقی کرد و گفت: یکی از سرفصل‌های جدی در عملیاتی کردن سند، فرهنگ سازی است که باید از طرق مختلف مانند؛ برگزاری همایشها و سمینارهای علمی، میزگردها، مطالعات تطبیقی و غیره انجام شود.