معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزاری چهارمین همایش ملی نخبگان جوان را از مهمترین رویدادهای جامعه علمی کشور را دانست. به گزارش روز شنبه ایرنا، نسرین سلطانخواه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری چهارمین همایش ملی نخبگان جوان عنوان داشت: طیف وسیعی از شخصیت‌های علمی و نخبگان کشور با دوره‌های سنی […]

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزاری چهارمین همایش ملی نخبگان جوان را از مهمترین رویدادهای جامعه علمی کشور را دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا، نسرین سلطانخواه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری چهارمین همایش ملی نخبگان جوان عنوان داشت: طیف وسیعی از شخصیت‌های علمی و نخبگان کشور با دوره‌های سنی مختلف از جمله مدعوین این همایش محسوب می‌شوند.

وی به تکمیل نسبی ضوابط و عملیات شدن سامانه شناسایی نخبگان و برنامه ریزی برای ارتقاء استعدادهای برتر اشاره نمود و افزود: هم اکنون نزدیک به ده هزار نخبه در بنیاد تحت پوشش قرار گرفته اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان ساخت: چهارمین همایش با محوریت پشتیبانی از دستاوردهای نخبگان و تبادل ایده و مفاهمه میان استعدادهای برتر و مسئولان نظام ترتیب داده شده است.

سلطانخواه عناوینی همچون بنیاد ملی نخبگان،اهداف شیوه‌ها و عملکردها و نقد و بررسی نظام ارزیابی علمی در دانشگاه‌ها را از جمله موضوعات نشست های پنجگانه در این همایش دانست و افزود: نخبگان و نهضت آزاد اندیشی ، نخبگان و فرصت آفرینی و تولید ثروت از علم و تحقیقات دانشگاهی و همچنین نقش نخبگان در تولید علم از دیگر موضوعات قابل بحث در نشست‌های چهارمین همایش ملی نخبگان جوان محسوب می‌شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به سطح کیفی شرکت‌کنندگان در این همایش گفت: ‪ ۴۸‬درصد از ثبت نام‌کنندگان برای حضور در این همایش دارای مدارک کارشناسی ارشد به بالا و ‪ ۷۲‬درصد آنان دارای مدارک کارشناسی به بالا می باشند.

سلطانخواه با بیان اینکه تا کنون حدود هزار نفر از نخبگان علمی برای شرکت در همایش چهارم اعلام آمادگی نموده‌اند افزود: در حال حاضر ‪ ۲۴‬درصد این همایش را برگزیدگان المپیادهای دانش آموزی، ‪ ۲۷‬درصد برگزیدگان جشنواره های علمی، ‪ ۲۰‬درصد رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری، ‪ ۶‬درصد المپیادهای دانشجویی و ‪ ۱۰‬درصد را مخترعین شامل شده اند.

وی ضمن بیان برنامه‌های روز اول و دوم این همایش افزود: از جمله سخنرانان مطرح در چهارمین همایش ملی نخبگان جوان می‌توان به سخنرانی رئیس سازمان انرژی اتمی با موضوع تاثیر فناوری هسته‌ای در پیشرفت کشور اشاره کرد که در مراسم افتتاحیه انجام می‌پذیرد.

سلطانخواه همچنین دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری را از جمله برنامه‌های مهم این همایش دانست و افزود: بازدید از مراکز علمی،صنعتی و فرهنگی با حضور طیفی از شرکت‌کنندگان در گروه‌های مجزا و برنامه ریزی شده مرتبط با تخصص و رشته تحصیلی نخبگان در دستور کار سومین روز این همایش محسوب می‌شود.

گفتنی است این همایش ‪۳‬روزه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تاریخ‌های ‪ ۱۳‬و ‪ ۱۴‬مهرماه امسال با حضور ‪۱۰۰۰‬نفر از نخبگان و استعدادهای برتر برگزار می‌شود.