حسین توکلی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان این‌که نتایج کنکور کارشناسی ارشد اعلام شده است، افزود: داوطلبان باید ‌در یکی‌ از روزهای‌ شنبه ۱۳ شهریور، یک‌‌شنبه ۱۴ شهریور و دو‌شنبه ۱۵ شهریور‌ برای ‌ثبت‌نام‌ به‌دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌عالی‌ مراجعه کنند. وی با بیان این‌که عدم […]

حسین توکلی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان این‌که نتایج کنکور کارشناسی ارشد اعلام شده است، افزود: داوطلبان باید ‌در یکی‌ از روزهای‌ شنبه ۱۳ شهریور، یک‌‌شنبه ۱۴ شهریور و دو‌شنبه ۱۵ شهریور‌ برای ‌ثبت‌نام‌ به‌دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌عالی‌ مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در زمان تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد، گفت: در گزینش هر یک از رشته‌ها، حد نصاب نمره علمی لازم تعیین شده ملاک عمل قرار گرفته است.

* کارنامه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد اوایل مهر منتشر می‌شود

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این‌که با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، ۲۰ درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به این سهمیه تخصیص داده شده است، افزود: برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سایت اینترنتی این سازمان از اوایل مهرماه قابل دسترسی خواهد بود.

وی با تأکید بر این‌که تغییر رشته، تغییر گرایش و نقل و انتقال دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد در حیطه وظایف سازمان سنجش نیست، گفت: درخواست داوطلبان در زمینه‌های تغییر رشته، تغییر گرایش و نقل و انتقال در سازمان سنجش آموزش کشور قابل بررسی نیست.

توکلی گفت: باتوجه به مصوبه شماره ۸۰ شورای مرکزی بورس وزارت علوم، تحقیقات وفناوری مقرر شده است تعدادی بورس به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در کشورهای روسیه و بلاروس در رشته‌های نفت و گاز، حمل و نقل، کشتی سازی، راه آهن، هوا فضا، بیابان زدایی و هواشناسی، زیست فناوری و ژنتیک اعطا شود و بر همین اساس ۱۰ نفر اول قبول شدگان کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ رشته‌های مذکور می‌توانند به سامانه رزومه به آدرس HTTP://RESUME.MSRT.IR/SIGNUPFA.HTML مراجعه کرده و نسبت به تکمیل تقاضانامه و مدارک لازم اقدام کنند.

وی درباره مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌ گفت: اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) مورد تأیید وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ یا شورای‌عالی‌انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد و یک برگ‌ فتوکپی‌ آن برای ثبت‌نام لازم است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر این‌که فقط از پذیرفته‌شدگانی ثبت‌نام می‌شود که تا ۳۱ شهریور فارغ‌التحصیل شوند، ادامه داد: پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ تا تاریخ ۳۱ شهرویر ۸۹ فارغ التحصیل می‌شوند، به عبارت دیگر در زمان ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون دانشجو بوده‌اند، باید معدل کل واحدهای گذرانده آنها براساس‌ (‌۰) تا (۲۰) تا ۳۱ شهریور ۸۸ توسط مؤسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی در فرم ویژه‌ای درج و پس از تأیید مسوول ذیربط در زمان ثبت نام ارائه شود.

وی گفت: اصل‌ شناسنامه‌ و کارت ملی و دو سری‌ فتوکپی‌ از تمام‌ صفحات‌ آنها و شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری از مدارکی است که در زمان ثبت‌نام حتماً باید همراه پذیرفته شدگان باشد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مدرکی‌ که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ را باتوجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه ۲ دفترچه‌ راهنمای‌ شماره‌ یک‌ آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات‌ تکمیلی‌ (دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشدناپیوسته‌ داخل‌) سال ۱۳۸۹ مشخص‌ کند و حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت از دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام است.

وی ادامه داد: با توجه به ادغام ارگان‌های بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و ستاد کل امور آزادگان تحت عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران داوطلبانی که براساس ضوابط هر یک از ارگان‌های مذکور براساس تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران، با استفاده از سهمیه رزمندگان پذیرفته‌ شده‌اند، در زمان ثبت‌نام ملزم به ارائه تأئیدیه سهمیه ثبت‌نامی نیستند و ملاک عمل برای ثبت‌نام همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به مؤسسات است.

* حضور شخص پذیرفته شده برای ثبت‌نام الزامی است

توکلی با تأکید بر این‌که حضور شخص پذیرفته شده برای ثبت‌نام الزامی است، گفت: ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل صورت می‌پذیرد.

وی با تأکید بر این‌که در زمان ثبت‌نام معدل‌ لیسانس‌ پذیرفته‌ شده‌ باید با معدلی‌ که‌ قبلاً در فرم‌ تقاضانامه ثبت‌نامی اینترنتی به‌ سازمان‌ سنجش آموزش کشور اعلام‌ کرده‌، یکسان‌ باشد، گفت: از ثبت‌نام داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند(معدل مندرج در مدرک آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) جداً خودداری خواهد شد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در هر مرحله‌ از ثبت‌نام‌ و هنگام‌ تحصیل‌، اگر مشخص‌ شود که‌ داوطلبی‌ حقایق‌ را کتمان‌ کرده‌ و واجد شرایط نیست، قبولی‌ وی‌«کان‌لم‌ یکن‌» تلقی‌ شده‌ و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.