تبریز- رییس سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی با استناد به بررسی‌ها و مطالعات خود در خصوص شرایط کارآفرینی و کارآفرینان کشورمان گفت: ایران، زمینه و پتانسیل بسیارخوب و قوی برای کارآفرینی دارد. توماس شات روز دوشنبه در کارگاه آموزشی یک روزه آشنایی با سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی در تبریز به مقایسه شرایط کارآفرینی در […]

تبریز- رییس سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی با استناد به بررسی‌ها و مطالعات خود در خصوص شرایط کارآفرینی و کارآفرینان کشورمان گفت: ایران، زمینه و پتانسیل بسیارخوب و قوی برای کارآفرینی دارد.

توماس شات روز دوشنبه در کارگاه آموزشی یک روزه آشنایی با سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی در تبریز به مقایسه شرایط کارآفرینی در ایران و کشورش دانمارک پرداخت و افزود: در ایران ‪ ۱۱‬درصد مردم صاحب مشاغل، کارخانه و بنگاه اقتصادی هستند، ولی در دانمارک فقط چهار درصد افراد این شرایط را دارند.

وی اظهارداشت: هفت درصد مردم ایران کارآفرین هستند، در حالی که این عدد در دانمارک سه درصد است.

وی ادامه داد: نتایج پرسش نامه‌های پرشده توسط مردم ایران نشان می‌دهد که ‪ ۳۷‬درصد آنها تا سه سال آینده تمایل به کارآفرینی دارند، در حالی که فقط هشت درصد مردم دانمارک تمایل به این کار دارند.

شات خاطرنشان کرد: ‪ ۴۴‬درصد مردم ایران یا کارآفرین بوده و یا تمایل به کارآفرینی دارند و میانگین سنی کارآفرینان ایرانی ‪ ۳۳‬سال است که از این نظر جز جوانترینها می‌باشد.

رییس سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی با اشاره به حضور کمرنگ زنان در هر دو کشور ایران و دانمارک در حوزه کارآفرینی اظهارداشت: فقط ‪ ۳۳‬درصد از جمعیت کارآفرینان ایرانی را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه کارآفرینی، زمینه ساز توسعه و پیشرفت هر کشوری است، گفت : شانس افراد تحصیلکرده برای موفقیت در کارآفرینی بیشتر از سایرین است.

شات اظهارداشت: در گذشته تصور بر این بود که هر انسانی کارآفرین به دنیا می‌آید، ولی امروز به این باور رسیده‌ایم که هر انسانی با آموزش و تمرین می‌تواند کارآفرین موفقی شود.

وی گفت: در بازدیدهایی که از بنگاههای کسب و کار ایران به ویژه تبریز داشتم، متوجه شدم که اکثر کارآفرینان ایرانی جوان هستند که این امر به خودی خود فرصت بزرگی برای این کشور است.

کارگاه آموزشی یک روزه آشنایی با سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز و با حضور بیش از ‪ ۱۵۰‬نفر از صاحبان صنایع، کارآفرینان، مراکر کاریابی و اعضای بنگاه های اقتصادی و مدیران مراکز علمی فعال در حوزه کارآفرینی آذربایجان شرقی و با حضور اساتید دانشگاهی از جمله توماس شات رییس سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی و خانم سو یان سو از اساتید کره جنوبی در حوزه کارآفرینی و عضو این سازمان در تبریز برگزار شد.

منبع خبر : خبرگزاری جمهوری اسلامی