مدیرکل گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: دانشگاه های فنی و صنعتی نمی توانند در رشته MBA (مدیریت اجرایی) دانشجو جذب کنند و انجام اینکار، خلاف مقررات آموزش عالی است. ‘سید ابوالفضل حسنی’‌ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: رشته MBA مدیریتی، یک […]

مدیرکل گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: دانشگاه های فنی و صنعتی نمی توانند در رشته MBA (مدیریت اجرایی) دانشجو جذب کنند و انجام اینکار، خلاف مقررات آموزش عالی است.
‘سید ابوالفضل حسنی’‌ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: رشته MBA مدیریتی، یک رشته علوم انسانی محسوب می شود و دانشگاه های فنی و صنعتی که رسالت آنها تربیت نیروی فنی است نمی توانند در این رشته، دانشجو بپذیرند.
وی خاطرنشان کرد: دفتر گسترش آموزش عالی از دانشگاه های فنی و صنعتی خواسته که در رشته های دوازده گانه خود سرفصل هایشان قدیمی شده و یا مطابق با نیازهای روز کشور نیست بازنگری کنند.
حسنی با تاکید بر لزوم ضابطه مند شدن گسترش رشته های دانشگاهی اظهار داشت: یکی از پیشنهادات ما به دانشگاه های فنی و صنعتی در رابطه با پذیرش دانشجوی MBA این بوده که سرفصل های مناسب رشته ‘ MBA صنایع‌’ را تعریف کرده و در این رشته جدید، دانشجو جذب کنند.
وی گفت: با راه اندازی رشته ‘ MBA صنایع‌’، دانشجویان رشته مهندسی به توان مدیریتی نیز دست یافته و در کارخود موفق تر عمل خواهند کرد.
مدیرکل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی تصریح کرد که جذب دانشجوی MBA توسط دانشگاه های فنی و صنعتی، پس از بررسی سرفصل ها و به روز شدن محتوای درس های آنها بلامانع است که این موضوع نیز در دستور کار دفتر گسترش قرار دارد.
وی درمورد پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد رشته MBA دانشگاه صنعتی شریف در سال جاری که برای تحصیل در این رشته دچار مشکل شده اند نیز اظهار داشت: کسانی که امسال در رشته MBA دانشگاه های فنی و صنعتی، پذیرفته شده اند باید مسائل خود را با دانشگاه های مربوطه حل و فصل کنند زیرا ما از قبل به این دانشگاه ها در این رابطه، تذکر داده بودیم.
پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد امسال این رشته در دانشگاه صنعتی شریف، تاکنون نتوانسته اند درکلاس های درس حاضر شوند چراکه کلاس های آنها به دلیل به روز نبودن سرفصل ها و مغایرت با ماموریت های دانشگاه، از طرف وزارت علوم، مجوز تشکیل دریافت نکرده است.

منبع : وب سایت دکتر ایوزیان