خبرگزاری فارس: سومین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، دهبیدی پور مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: این جشنواره به منظور توسعه کسب و کار دانش‌بنیان، ترغیب دانشجویان، پژوهشگران و فارغ‌التحصیلان دانشگاه به ایده‌پروری، هدایت آن در جهت تولید ثروت، […]

خبرگزاری فارس: سومین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، دهبیدی پور مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: این جشنواره به منظور توسعه کسب و کار دانش‌بنیان، ترغیب دانشجویان، پژوهشگران و فارغ‌التحصیلان دانشگاه به ایده‌پروری، هدایت آن در جهت تولید ثروت، برقراری ارتباط هدفمند میان “صاحبان طرح‌ها و ایده‌های تجاری ” با “سرمایه‌گذاران ” و “صنعت‌گران “، برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره از یک سو عرصه‌ای است برای ارایه دستاوردهای فنی، پژوهشی دانشجویان، دانش‌آموختگان و اساتید دانشگاه و از سوی دیگر فضایی است برای طرح نیازمندی‌های صنعت، که نهایتاً از رهگذر سرمایه‌گذاری صنعت در کسب و کارهای دانش بنیان، فرصتی را برای همکاری موثر و نظام‌مند صنعت و دانشگاه فراهم می‌آورد.

دهبیدی ادامه داد: از اهداف این جشنواره می‌توان به ترویج “تفکر خلاق ” و تشویق به تفکر غیرسنتی و خارج از چارچوب‌های آن، جمع‌آوری ایده‌های کسب و کار و تشکیل بانک ایده و شناسایی صاحبان ایده‌های نو، حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های برتر به ویژه در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته، آشنایی جامعه دانشگاهی با موضوع چگونگی راه‌اندازی یک کسب و کار موفق، آشنایی با چگونگی جلب سرمایه و تأمین منابع مالی جهت توسعه کارآفرینی دانش‌بنیان، زمینه‌سازی جهت مذاکره و عقد تفاهم‌نامه سه جانبه جهت جلب سرمایه‌گذاری مشترک بین سرمایه‌گذاران، دانشگاه و شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان، تعامل موثر دانشگاه، صنعت و سرمایه‌گذار و تلاش برای توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان اشاره کرد.

وی در مورد مراحل این جشنواره گفت: این جشنواره شامل دو مرحله مقدماتی و نهایی است. در مرحله مقدماتی، شرکت‌کنندگان ایده‌های خود را در چارچوب خلاصه مدیریتی تعیین شده برای جشنواره نوشته و به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند.

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف افزود: تمامی ایده‌ها و خلاصه‌های مدیریتی ارسالی، ارزیابی شده و واجدین شرایط برای شرکت در مرحله‌ی ‌نهایی و تدوین طرح کسب وکار معرفی می‌شوند. در مرحله نهایی، راه‌یافتگان به این مرحله ضمن شرکت در کلاس‌های آموزشی “نحوه تدوین طرح کسب و کار ” اقدام به تدوین و ارایه طرح کامل کسب و کار خود می‌کنند.

وی گفت: یک گروه مشاور به عنوان هادیان طرح به گروه‌های برگزیده کمک می‌کنند. پس از تکمیل طرح، کمیته داوران طرح‌های کسب و کار را ارزیابی می‌کنند و در انتهای این مرحله ۵ طرح کسب و کار برتر، انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی افزود: در انتهای جشنواره، مراسم اختتامیه با حضور مسئولان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان برگزار می‌شود. در این مراسم ضمن ارایه‌ شفاهی طرح‌های برگزیده و تلاش در جهت جذب سرمایه برای طرح‌های برتر، جایزه نفرات برگزیده اهدا شده و از حامیان طرح‌ها تقدیر می‌شود.

دهبیدی پور در مورد ضوابط شرکت در جشنواره گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در قالب یک گروه کاری و یا به صورت انفرادی اقدام به شرکت در این جشنواره نمایند. با توجه به حجم اقدامات مورد نیاز برای تدوین طرح کسب و کار توصیه می‌شود شرکت‌کنندگان به صورت گروهی، متشکل از ۳ تا ۷ نفر و با محوریت یک عضو هیئت علمی در جشنواره شرکت کنند.

وی گفت: آخرین مهلت معرفی ایده و ارائه خلاصه مدیریتی تا ۱۵ دی خواهد بود و برترین‌های این جشنواره در هفته اول خردادماه ۱۳۹۰معرفی می‌شوند.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی: BP.sharif.ir و یا karafarini.sharif.ir مراجعه کنند.