به گزارش ایسنا ، دکتر محمد حسین سرورالدین در حاشیه بازدید از آزمون کارشناسی ارشد ۹۰ در حوزه دانشکده فنی دانشگاه تهران با بیان اینکه برای ۹۵۱ هزار و ۸۱۳ داوطلب کارت آزمون صادر شده است ، اظهارکرد: تعداد داوطلبان واقعی آزمون ۸۷۱ هزار و ۸۰۰ نفر است که با توجه به اینکه تعدادی از […]

به گزارش ایسنا ، دکتر محمد حسین سرورالدین در حاشیه بازدید از آزمون کارشناسی ارشد ۹۰ در حوزه دانشکده فنی دانشگاه تهران با بیان اینکه برای ۹۵۱ هزار و ۸۱۳ داوطلب کارت آزمون صادر شده است ، اظهارکرد: تعداد داوطلبان واقعی آزمون ۸۷۱ هزار و ۸۰۰ نفر است که با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان رشته شناور را انتخاب کرده‌اند ۹۵۱ هزار و ۸۱۳ کارت صادر شده است.

وی با اشاره به ادامه برگزاری آزمون تا روز جمعه در ۱۴۲ کد رشته امتحانی، گفت: آزمون صبح امروز در ۱۱ کد رشته با رقابت ۱۹۱ هزار داوطلب و آزمون بعد از ظهر در ۱۱ کد رشته با رقابت ۱۷۶ هزار داوطلب برگزار شد.

سرورالدین با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد صبح فردا در ۶۷ کد رشته امتحانی با رقابت ۱۸۳ هزار داوطلب و آزمون بعد از ظهر روز پنج شنبه در ۸ کد رشته امتحانی با رقابت ۱۷۹ هزار داوطلب برگزار می‌شود، اظهارکرد: ‌آزمون صبح روز جمعه ۲۹ بهمن ماه هم با رقابت ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ داوطلب و آزمون بعد از ظهر جمعه با رقابت ۱۴۴ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ۱۱۵ حوزه اصلی آزمون کارشناسی ارشد ۹۰ گفت: ۳۳ حوزه امتحانی بوده است.

رییس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت آزمون کارشناسی ارشد، خاطرنشان کرد: فقط موارد جزئی در آزمون امروز صبح گزارش شده است که البته تاثیری در روند آزمون نداشته است.

وی افزود: در آزمون امروز صبح گزارش یکی دو مورد بردن تلفن همراه توسط داوطلبان در حوزه آزمون بوده است که از آنان گرفته شده و تاثیری در امنیت آزمون نداشته است.

پذیرش ۶۰ هزار داوطلب

سرورالدین با اشاره به پذیرش ۶۰ هزار داوطلب در آزمون امسال خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته ۱۵ هزار نفر رشد داشته است.

رییس سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون در دهه اول خرداد ماه و انتشار کلید سوالات آزمون از ۷ تا ۲۷ اسفند ماه خبر داد و افزود: نتایج نهایی آزمون در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

وی در خصوص نحوه انتخاب رشته گفت: داوطلبان می‌توانند در صورت مجاز شدن یک رشته را در محل‌های مختلف انتخاب کنند.

سرورالدین با اشاره به آغاز مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری از فردا گفت: پیش بینی می‌شود در این مهلت مجدد ۲۵۰ هزار داوطلب ثبت نام کنند.