به گزارش خبرنگار«علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علیرضا رهایی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم بزرگداشت روز مهندسی اظهار داشت: اگر روند تشکیل دولت‌ها را طی سالیان گذشته بررسی کنیم، بار اصلی مسوولیت‌ها در بخش صنعت بر عهده مهندسان کشور است که در حال حاضر نیز ۲۰ نفر از اعضای هیات دولت از جامعه […]

به گزارش خبرنگار«علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علیرضا رهایی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم بزرگداشت روز مهندسی اظهار داشت: اگر روند تشکیل دولت‌ها را طی سالیان گذشته بررسی کنیم، بار اصلی مسوولیت‌ها در بخش صنعت بر عهده مهندسان کشور است که در حال حاضر نیز ۲۰ نفر از اعضای هیات دولت از جامعه مهندسان کشور هستند.

وی افزود: جامعه مهندسان، جامعه زحمت‌کشی است که اثرات فعالیت‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف صنعت و جامعه بسیار نمایان بوده و هست.

رهایی تصریح کرد: طی ۳۲ سال گذشته در فضای دانشگاهی پیشرفت‌های خوبی انجام شده و در کنار توسعه کمی در بعد کیفی نیز گام‌های خوبی برداشته شده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در بخش فنی مهندسی بیش از ۵۰ انجمن علمی در کشور وجود دارد که بخش اصلی فعالیت‌های علمی دانشجویی و دانشگاهی را سامان می‌بخشد.

وی با اشاره به مشکلات انجمن‌های علمی خاطرنشان کرد: کمبود امکانات، عدم اقبال مهندسان به انجمن‌های علمی و نبود زیرساخت مناسب از جمله مشکلات انجمن‌های علمی به شمار می روند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم در بخش تقدیر از مهندسان انجمن‌های مهندسی از مهندس عبدالمهدی اجلالی از انجمن مهندسین متالورژی ایران، دکتر مجید صادق آذر از انجمن سازه‌های فولادی ایران، مهندس ایمان نعمت اللهی از انجمن مهندسی صنایع ایران، دکترمحمد حقیقت کیش از انجمن علوم و فناوری مهندسی نساجی ایران، دکتر حسین عسکریان ابیانه از انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران، مهندس رضا آصفی از انجمن مهندس معدن ایران، دکتر پرویز عابدیاز انجمن مهندسی مکانیک و مهندس داوود عابدی آملی از انجمن مهندسین شیمی تقدیر به عمل آمد.