دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران گفت: بر اساس اعلام پایگاه رتبه بندی مجلات علمی ( SJR) ، ایران از نظر انتشار مقاله در حوزه مهندسی صنایع در نشریات معتبر جهانی، رتبه ۱۳ را داراست.  به گزارش ایرنا ، “‘پرویز فتاحی’ در مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع ایران افزود: این در حالی است […]

 دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران گفت: بر اساس اعلام پایگاه رتبه بندی مجلات علمی ( SJR) ، ایران از نظر انتشار مقاله در حوزه مهندسی صنایع در نشریات معتبر جهانی، رتبه ۱۳ را داراست.
 به گزارش ایرنا ، “‘پرویز فتاحی’ در مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع ایران افزود: این در حالی است که ایران از نظر انتشار مقالات علمی در حوزه مهندسی صنایع در منطقه خاورمیانه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه ایران در گرایش های مختلف مهندسی صنایع اضافه کرد: در سال ۲۰۰۱ ایران در زمینه مهندسی صنایع ساخت، رتبه چهل و هشتم دنیا را داشت که این رتبه در سال ۲۰۱۰ به رتبه نهم جهان ارتقا یافت .

به گفته وی سهم مقالات جامعه مهندسی صنایع ایران از کل مقالات جامعه مهندسی کشور در سال ۲۰۰۰ ، سه درصد بود که این میزان در سال ۲۰۱۰ به ۱۵ درصد افزایش یافت.

دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران در زمینه میزان استناد به مقالات محققان ایرانی در حوزه مهندسی صنایع در سال ۲۰۱۰ گفت: مقالات پژوهشگران ایرانی بیشترین استناد را در جهان داشتند و ایران در زمینه رتبه نخست را داراست که این امر نشان دهنده افزایش سطح کیفیت مقالات ایرانی است.

فتاحی به پذیرش دانشجویان در رشته مهندسی صنایع در سال ۱۳۹۰ اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۸ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی در این رشته در تمامی دانشگاه های سراسری، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی کشور پذیرفته شده اند.

وی گفت :کشورمان موفق شده است در زمینه توسعه کمی رشته مهندسی صنایع گام های مطلوبی بردارد و ابراز امیدواری کرد این توسعه را از نظر کیفی در این رشته ادامه یابد.