به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، “کیانوش پورمجیب” گفت: شورای کیفیت با حضور مستقیم مدیرعامل، برای پایش منظم برنامه های کیفیت محصول و خدمات پس از فروش در ایران خودرو تشکیل شده است. وی افزود: بدنبال اجرای موفق پروژه های کیفیت در سال ۸۸ ایران خودرو برنامه ارتقا جهشی کیفیت را با سرعت و […]

به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، “کیانوش پورمجیب” گفت:
شورای کیفیت با حضور مستقیم مدیرعامل، برای پایش منظم برنامه های کیفیت محصول و خدمات پس از فروش در ایران خودرو تشکیل شده است.
وی افزود: بدنبال اجرای موفق پروژه های کیفیت در سال ۸۸ ایران خودرو برنامه ارتقا جهشی کیفیت را با سرعت و جدیت بسیار بیشتری در سال ۸۹ ادامه می دهد.
پورمجیب ، گفت: مجموعه‌هایی مانند گیربکس، دیسک و صفحه و کمک فنر که عارضه‌ های طولانی برخی خودروها به شمار می‌روند، از محورهای بهبود جهشی کیفیت در سال جاری است.
وی با بیان اینکه محورهای بهبود جهشی کیفیت در محصول، فروش و خدمات پس از فروش
، با هم‌اندیشی تمام مسوولان کیفیت، در گروه صنعتی ایران خودرو مشخص شده، گفت: تمام واحدها و شرکت های تابعه برنامه تفصیلی خود برای تحقق محورهای بهبود جهشی را تا پایان فروردین ارایه می‌کنند.
پورمجیب، نتایج سنجش رضایت مشتریان را که از سوی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد در کشور منتشر می شود، یکی از اصلی‌ترین مبانی تدوین برنامه‌های کیفیتی ایران خودرو عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در این نظر سنجی‌ها بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر مورد ارزیابی پرسشنامه‌ای قرار می‌گیرند، یادآور شد: کیفیت تنها به نرم‌افزار و سخت ‌افزار مربوط نمی‌شود، بلکه یک مقوله فرهنگی نیز هست و تمام کارکنان زنجیره خودروسازی از تامین مواد اولیه تا مونتاژ خودرو در آن موثرند.
وی ارتقا کیفیت خودرو را نشان دهنده ارتقا کیفیت زنجیره بزرگی از صنایع کشور دانست.
معاون کیفیت ایران خودرو از پروژه وسیعی برای کنترل کیفیت فرآیند رنگ در ایران خودرو، ساپکو و مهرکام پارس خبر داد که در شهریور ماه سال ۸۸ تدوین و ابلاغ شده و گفت: برای کسب اطمینان نسبت به کیفیت رنگ، در هر شیفت تولید، یک بدنه رنگ شده بطور کامل تخریب می شود.
پورمجیب از کاهش شکایات مشتریان در ماه های اخیر نسبت به دوره مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: با تغییر روش‌های تعامل با مشتریان توسط مدیریت ارتباط با مشتری، این ارتباط گسترده‌تر و قوی‌تر و فرایند رسیدگی به شکایات نیز کوتاه تر شده است.
وی، تاخیر در تحویل و تاخیر در پرداخت جرایم دیرکرد را از مهم ترین دلایل شکایات مشتریان در فروش عنوان کرد و گفت: با افزایش تولید در شش ماه دوم سال ۸۸ و رفع مشکل تولیدات ناقص، تعهدات فروش به اجرا در آمد و مشکل تاخیر در تحویل حل شد.
پورمجیب، کسب رتبه اول خدمات پس از فروش در میان کل شرکت های داخلی و خارجی ارائه کننده خدمات پس از فروش در کشور را از دستاوردهای مهم ایران خودرو دانست که نشان دهنده ارتقا کیفیت قطعات یدکی در شبکه خدمات پس از فروش و تسریع خدمات توسط
نمایندگی‌ها و برنامه‌ریزی صحیح شرکت ایساکو است.
معاون کیفیت ایران خودرو کاهش شاخص تعداد تعویض قطعات در ۱۰۰ خودرو در سال گذشته را بالای ۴۰ درصد که این به نوبه خود شاخص بسیار مهمی برای اثبات بهبود کیفی قطعات خودرو می باشد, عنوان کرد.