مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح تسهیلات خرید کتاب برای دانشجویان گفت: تلاش می کنیم با کمک ریاست جمهوری بن کارتهای دانشجویان را برای خرید کتاب شارژ کنیم. جلیل دارا افزود: به دنبال این هستیم که سهم دانشجویان از بن کارتهای خرید کتاب را متقبل شویم البته با توجه به […]

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح تسهیلات خرید کتاب برای دانشجویان گفت: تلاش می کنیم با کمک ریاست جمهوری بن کارتهای دانشجویان را برای خرید کتاب شارژ کنیم.
جلیل دارا افزود: به دنبال این هستیم که سهم دانشجویان از بن کارتهای خرید کتاب را متقبل شویم البته با توجه به اینکه تعداد دانشجویان زیاد است ارائه این تسهیلات دهها میلیارد هزینه دارد از این رو در حال مکاتبه با ریاست جمهوری برای اختصاص اعتبار هستیم.
مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم گفت: همچنین تلاش می کنیم این اعتبار از سال آینده به صورت ردیف مستقلی به ما ارائه شود.
وی اظهار داشت: این اعتبار اگر در زمان نمایشگاه کتاب محقق شود دانشجویان می توانند از آن برای خرید از نمایشگاه استفاده کنند در غیراین صورت استفاده از آن در طول سال تحصیلی امکانپذیر می شود.
دارا با اشاره به تسهیلات دیگری که وزارت علوم در خصوص خرید کتاب برای دانشگاهیان فراهم کرده است، گفت: طی موافقتهایی که به درخواست دانشگاهها با برخی انتشارات صورت گرفته کتاب از طریق این انتشارات با تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی در اختیار دانشگاهیان قرار می گیرد.
وی با اشاره به تسهیلاتی که وزارت ارشاد برای خرید از نمایشگاه کتاب برای دانشجویان در نظر گرفته است، گفت: وزارت ارشاد مانند سال گذشته به اندازه مبلغی که دانشجو بن کارت خود را شارژ می کند به بن کارت دانشجویان اضافه خواهد کرد.