به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، منصور نصوحی با بیان اینکه هم اکنون فاز اول این پروژه در دست اجراست، گفت: فازهای بعدی ارتقای سیستم و زیرساخت‌ها در اهداف شرکت در نظر گرفته شده که با همکاری و هماهنگی معاونت‌ها و قسمت‌ها پیگیری و به مرحله اجرا گذاشته […]

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، منصور نصوحی با بیان اینکه هم اکنون فاز اول این پروژه در دست اجراست، گفت: فازهای بعدی ارتقای سیستم و زیرساخت‌ها در اهداف شرکت در نظر گرفته شده که با همکاری و هماهنگی معاونت‌ها و قسمت‌ها پیگیری و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
وی افزود: از بدو راه‌اندازی فولاد مبارکه نگهداری، پشتیبانی و توسعه تمام سیستم‌ها، توسط نیروهای داخلی صورت پذیرفته و در راستای افزایش تولید و گذر از ظرفیت اسمی، تمام سیستم‌ها بومی سازی شده و شرکت فولاد مبارکه توانسته این سیستم‌های بومی‌سازی شده را در سطح کشور از طریق شرکت ایریسا به سایر صنایع، به ویژه صنایع فولاد انتقال دهد.
وی در ادامه اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه توانسته اتوماسیون صنعتی را به ویژه در سطح فرآیندهای فولادسازی، نوردگرم، نوردسرد و انرژی سیالات بومی سازی کرده و هم‌اکنون قادر است تکنولوژی بومی‌سازی شده را در توسعه‌های فولاد مبارکه و سایر صنایع به کار گیرد.
مدیر مهندسی صنایع فولاد مبارکه با برشمردن فعالیت‌های سال گذشته پیرامون ارتقای زیرساخت و سیستم‌ها بیان داشت: این زیرساخت‌ها در دو بخش تقسیم شده که در بخش نخست به سخت افزار، شبکه و اتوماسیون پرداخته و به طور فعال ارتباط اتوماسیون ناحیه نوردگرم با سیستم MIS که با استفاده از تجهیزات Siemens و به کارگیری از شبکه Trans Data انجام می‌شده است، در حال حاضر کنترل فرآیند با استفاده از شبکه پرسرعت داخلی با پروتکل TCP/IP جایگزین گشته است.
وی در ادامه بیان داشت: ترمینال‌ها و پرینترهای قدیم زیمنس توسط Thin Cilentهای ساخت داخل در حال جایگزین شدن است و در آینده این جایگزینی به صورت کامل صورت می‌گیرد.
نصوحی افزود: همچنین سیستم کارت زنی قدیمی که براساس تکنولوژی بارکد و با استفاده از تجهیزات زیمنس بوده با تکنولوژی RFID و تجهیزات ساخت داخل در حال جایگزینی است.
وی خاطرنشان کرد: سیستم‌های اتوماسیون صنعتی در سطح فرآیند در نواحی مختلف شرکت از جمله گندله سازی، نوردگرم و فولادسازی، بومی‌سازی و پیاده سازی شده است.
نصوحی فعالیت‌های بخش دوم را در زمینه سیستم نرم افزاری برشمرد و گفت: در این بخش به طراحی و پیاده‌سازی سیستم یکپارچه نوین تعمیرگاه مرکزی طراحی و پیاده‌سازی سیستم گزارشات مدیریتی (OLAP)، طراحی و پیاده سازی فرآیندهای سازمانی شامل پیشنهادات، ممیزی، کنترل مدارک در سیستم سازمان الکترونیک و طراحی و پیاده‌سازی مدیریت استراتژیک (SEM) پرداخته شد.