۲۳ تا ۲۵ مهرماه ۹۳ حضور فارغ التحصیلان دوره پنجم دانشگاه شریف از نقاط مختلف جهان در این دانشگاه
۲۳ تا ۲۵ مهرماه ۹۳ حضور فارغ التحصیلان دوره پنجم دانشگاه شریف از نقاط مختلف جهان در این دانشگاه

جشنواره فارغ التحصیلان شریف که شامل کنفرانس سالیانه، نمایشگاه توانمندی های فارغ التحصیلان، گردهمایی بزرگ سالیانه و جشن چهلمین سال دانش آموختگی دوره پنجم دانشگاه می باشد از ۲۳ تا ۲۵ مهرماه در دانشگاه برگزار می گردد.  جشن چهلمین سال دانش آموختگی دوره پنجم دانشگاه در روز جمعه ۲۵ مهرماه در دانشگاه شریف برگزار خواهد […]

جشنواره فارغ التحصیلان شریف که شامل کنفرانس سالیانه، نمایشگاه توانمندی های فارغ التحصیلان، گردهمایی بزرگ سالیانه و جشن چهلمین سال دانش آموختگی دوره پنجم دانشگاه می باشد از ۲۳ تا ۲۵ مهرماه در دانشگاه برگزار می گردد.  جشن چهلمین سال دانش آموختگی دوره پنجم دانشگاه در روز جمعه ۲۵ مهرماه در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.

دکتر اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهور، دکتر محمد علی نجفی سرپرست وزارت علوم، مهندس غلامرضا شافعی معاون نظارت راهبردی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و مهندس محمد حسن انتظاری دبیر شورای عالی مجازی که از فارغ التحصیلان دوره پنجم (ورودی های سال ۱۳۴۹) هستند، حضور خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ مهندس هدی کریمی مدیر اجرایی انجمن فارغ التحصیلان و فارغ التحصیل سال ۸۱ رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه شریف در خصوص اهداف برگزاری این انجمن گفت: در سال ۹۳، جشنواره‌ای تدارک دیده شده است که شامل کنفرانس فارغ التحصیلان، نمایشگاه دستاوردهای فارغ التحصیلان و گردهمایی عمومی سالیانه به همراه جشن چهلمین سال فارغ التحصیلی ورودی‌های ۴۹ می‌باشد. وی خاطر نشان کرد؛ علاوه بر دوره پنجمی ‌ها که میزبان و مدعو اصلی جشن هستند دانش آموختگان دوره‌های مختلف دانشگاه و استادان پیشکسوت به همراه خانواده در آن حضور خواهند داشت و جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشجویان کنونی دانشگاه نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت تا نظاره‌گر بخش‌های مختلف مراسم باشند. مدیر اجرایی انجمن در خصوص برنامه‌های این جشن گفت: تقدیر از استادان و پیشکسوتان دوره پنجم، اهدای تندیس به فارغ التحصیلان دوره پنجم، رونمایی از مستند دوره پنجمی‌ها، یادبود درگذشتگان، اجرای موسیقی و… از برنامه‌هایی است که برای این جشن در نظر گرفته شده است. مهندس کریمی در ادامه با اشاره به نمایشگاه دستاورد و توانمندی‌های فارغ التحصیلان دانشگاه گفت: از روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه و همزمان با آغاز کنفرانس فارغ التحصیلان شریف نمایشگاهی در دانشگاه دایر خواهد شد که در آن فارغ التحصیلان دانشگاه دستاوردها و توانمندی های خود را به نمایش خواهند گذاشت. وی یادآور شد در این نمایشگاه علاوه بر فارغ التحصیلان، شرکت‌های متبوع آنان و مراکز دانشگاه نیز حضور خواهند داشت و نحوه ی فعالیت‌ها و خدماتشان را ارایه خواهند نمود. وی خاطرنشان کرد؛ این نمایشگاه با حضور بیش از هفتاد شرکت از ۲۳ تا ۲۵ مهرماه در محوطه دانشگاه دایر خواهد بود و بازدید برای عموم آزاد خواهد بود.

خاطر نشان می شود کمیته امور اجتماعی انجمن فارغ التحصیلان مسئولیت هماهنگی و برگزاری گردهمایی‌های انجمن را بر عهده دارد. مهندس فروزنده طبیبی دبیر این کمیته و دانش آموخته‌ی دوره هفتم دانشگاه در رشته مهندسی صنایع در خصوص اهداف انجمن در برگزاری چنین برنامه‌هایی گفت: برقراری ارتباط فارغ التحصیلان هر دوره در اقصا نقاط ایران و جهان، تکریم فارغ التحصیلان هر دوره با حضور خانواده و مهمانان، تقدیر از پایه گذاران دانشگاه و استادان پیشکسوت، تهیه و انتشار کتاب مصور معرفی دانش آموختگان ادوار مختلف از جمله اساتید پیشکسوت، تقویت رابطه فارغ التحصیلان هر دوره با سایر فارغ التحصیلان و آشنایی نسل جدید با نسل قدیم، تبیین اثرات و نقش دوره فارغ‌التحصیلان هر دوره در توسعه کشور، ایجاد شبکه‌های اجتماعی بین فارغ التحصیلان دوره های مختلف و تقویت احساس تعلق به دانشگاه، گرفتن بازخورد در خصوص میزان اثربخشی نظام آموزشی دانشگاه، یادآوری و بازسازی تاریخچه تاسیس و بالندگی دانشگاه، تهیه و انتشار فیلم مستند مصاحبه با فارغ التحصیلان هر دوره و اساتید پیشکسوت از جمله محورهای اصلی در برگزاری چنین برنامه‌هایی است.

وی با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه معرفی دستاوردهای دانش آموختگان در زمینه‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و صنعتی گفت: مهم‌ترین اهداف ما در برپایی این نمایشگاه تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه، تبادل تجربیات فعالان حوزه‌های مختلف کسب و کار و آشنایی آنها با یکدیگر، ایجاد و تقویت ارتباط بین فعالان حوزه‌های مختلف با دانشگاه، ارائه تصویری از آینده شغلی دانشجویان فعلی به آنها، معرفی پروژه‌ها و فرصت‌های شغلی مناسب فارغ التحصیلان جوان به آنها و معرفی شرکت‌های فارغ التحصیلان بر حسب زمینه‌های کاری آنها خواهد بود و امیدواریم که در سالهای آینده ایجاد چنین نمایشگاه های سودمندی با جدیت و استقبال بیشتری برگزار شود. دبیر کمیته امور اجتماعی انجمن فارغ التحصیلان در خصوص مخاطبین این نمایشگاه گفت: کلیه دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور، کلیه فعالان حوزه‌های اقتصادی، صنعتی- پژوهشی وسایر علاقه‌مندان مخاطبین نمایشگاه دستاورد و توانمندی‌های فارغ التحصیلان دانشگاه خواهند بود. مهندس طبیبی در پایان خاطرنشان کرد؛ شرکت‌ها و مراکز علاقه‌مند به حضور در این نمایشگاه تا روز یک شنبه ۲۰ مهرماه فرصت دارند به آدرس اینترنتی http://alumsharif.org مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن۶۶۰۸۵۸۶۰ تماس حاصل نمایند. گفتنی است؛ اختتامیه این جشنواره، گردهمایی عمومی سالیانه و جشن چهلمین سال دانش آموختگان دوره پنجم در روز جمعه ۲۵ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در دانشگاه برگزار خواهد شد.