خبرگزاری موج – برای اولین بار در طول برگزاری دوره های مختلف جایزه ملی کیفیت، همزمان با مراسم اختتامیه ششمین دوره این جایزه ملی، ثبت نام هفتمین دوره آن آغاز شد. به گزارش خبرنگار موج، غلامرضا شریعتی مدیر روابط عمومی انجمن مدیریت کیفیت ایران (مجری جایزه ملی کیفیت ایران) با بیان این مطلب گفت: به […]

خبرگزاری موج – برای اولین بار در طول برگزاری دوره های مختلف جایزه ملی کیفیت، همزمان با مراسم اختتامیه ششمین دوره این جایزه ملی، ثبت نام هفتمین دوره آن آغاز شد.
به گزارش خبرنگار موج، غلامرضا شریعتی مدیر روابط عمومی انجمن مدیریت کیفیت ایران (مجری جایزه ملی کیفیت ایران) با بیان این مطلب گفت: به طور سنتی در طول ادوار مختلف جایزه ملی کیفیت، پس از پایان هر دوره تا آغاز ثبت نام دوره بعدی، یک فاصله زمانی چند ماهه به وجود می آمد که این مساله موجب دشواری برنامه ریزی های اجرایی و ثبت نام از متقاضیان می شد.
وی که در حاشیه مراسم روز ملی کیفیت سخن می گفت، ادامه داد: با تمیهداتی که صورت گرفت قرارداد اجرایی دوره هفتم قبل از اتمام دوره ششم مابین سازمان استاندارد و انجمن مدیریت کیفیت ایران منعقد شد و داوطلبان دوره هفتم از همین امروز و همزمان با روز ملی کیفیت(۱۸آبان) با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جایزه ملی کیفیت به نشانی WWW.INQA.ORG و یا تماس با دفتر انجمن، می توانند در فرآیند هفتمین دوره این جایزه ثبت نام کنند.
مهندس شریعتی در خصوص نحوه مشارکت داوطلبان در فرآیند جایزه ملی کیفیت اظهار داشت: جایزه ملی کیفیت ایران به عنوان تنها جایزه ملی و علمی کشور در عرصه مدیریت کیفیت محصول و دارای سه سطح و هفت درجه مختلف در ۱۰ گروه محصولی است.
مدیر اطلاع رسانی جایزه ملی کیفیت ایران تصریح کرد: متقاضیان حضور در فرآیند جایزه ملی کیفیت پس از اینکه تقاضا و سطح مشارکت خود که عبارت است از سطح اهتمام به کیفیت، اشتهار به کیفیت و تندیس را مشخص کردند، باید براساس آموزش هایی که دریافت می کنند، اظهار نامه های خود را تدوین و تکمیل نمایند.
وی بیان کرد: پس از طی دوره های آموزشی و تدوین اظهار نامه ها، گروه های متخصص ارزیابی، سازمان های متقاضی را ارزیابی کرده و امتیازات آنها را با توجه به مستندات و مشاهدات دقیق خود، تعیین می کنند.
شریعتی تاکید کرد: مشارکت در جایزه ملی کیفیت ایران فقط حضور در یک جایزه نیست، بلکه موجب انتقال دانش و روش علمی برای پی بردن به نقاط قوت و قابل بهبود می شود.
مدیر روابط عمومی انجمن مدیریت کیفیت ایران در ادامه با تشریح مدل جایزه ملی کیفیت ایران، گفت: مدل جایزه ملی کیفیت ایران، توسط کارشناسان ایرانی تدوین و در طراحی آن از دانش روز مدیریت کیفیت و خلاقیت های ایرانی استفاده شده است. این مدل دارای هفت معیار اصلی و یک هزار امتیاز است.
وی در پایان روند استقبال شرکت های ایرانی از جایزه ملی کیفیت و مدل ایرانی آن را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: مدل نوین جایزه از سال گذشته مورد استفاده قرار گرفت و در دوره ششم نسبت به دوره پنجم میزان تقاضاها رشدی افزون بر ۱۰۰ درصد داشته است.
یادآور می شود: جایزه ملی کیفیت ایران براساس مصوبه شورای عالی استاندارد و در سال ۱۳۸۱ تاسیس شد و متولی آن سازمان استاندارد و مجری این جایزه، از ابتدا انجمن مدیریت کیفیت ایران بوده است و تاکنون هیچ شرکتی نتوانسته امتیازات لازم برای اخذ بالاترین سطح این جایزه که تندیس طلایی است، را بدست آورد.