نرم نرمک میرسد اینک بهار… بهاره اومده و همه چیز  در حال روییدن و جون گرفتن و متولد شدنه ،تو حال و هوای این روزا بد نیست  سری بزنیم به استاد رویش فصل بهار و بهار رو مهندسی صنایع کنیم الحق که بهار یه جورایی مهندسی مجدد کل عالم هستی و یه طوفان ذهنی وفیزیکی […]

نرم نرمک میرسد اینک بهار…
بهاره اومده و همه چیز  در حال روییدن و جون گرفتن و متولد شدنه ،تو حال و هوای این روزا بد نیست  سری بزنیم به استاد رویش فصل بهار و بهار رو مهندسی صنایع کنیم
الحق که بهار یه جورایی مهندسی مجدد کل عالم هستی و یه طوفان ذهنی وفیزیکی واسه کل طبیعته.
بهار به ما یاد میده  که به عقب برگردیم و مسیر تحصیلی و کاری سال قبلیمون رو مهندسی مجدد کنیم.
ببینیم کجاها پیشرفت داشتیم چه مسیرهایی رو اشتباه رفتیم ،گاهی اوقات لازمه که تحولاتی در برنامه هامون ایجاد کنیم و شروعی دوباره.
کالبد شکافی بهار به سبک مهندسی صنایع؛ یعنی بهاری شدن قبل از اومدن بهار ،پایان سال بهترین وقت واسه برنامه ریزی دست کم واسه ۱۲ ماه بعد و یادمون نره که خدا یه سال رو با ۴ فصل آفریده که این موضوع بهترین نعمت واسه ارزیابی مسیر پیشرفتیه که توسال قبل طی کردیم .
وقتی تو فصل بهار، سبزه ای گره می زنیم می خوایم به طبیعت بگیم که نشونه ای می ذاریم واسه چیزی که منتظرش هستیم وبه اون می رسیم این یعنی که از استاد رویش فصل بهار  یاد بگیر که هدف مند باش
و تو سال جدید اهداف اصیل زندگی کاری و تحصیلیت رو از روی علاقه هات انتخاب و اونها را به تابلوی پیشرفت زندگیت سنجاق کن.
روز سیزده که به دامن طبیعت می ریم و روی سبزه ها دست می  کشیم میخوایم به اونا بگیم که ما خیلی قبل تر از اینها که از دل زمین سر در بیارن منتظر ورودشون بودیم واین تابلوی زیبای  بهاره از مهندسی انگیزه!
بهار به ما یاد میده که باانگیزه باش و توسال جدید رسیدن به آرزوها واهدافت رو با تمام وجود تصورکن وبا انگیزه ای از جنس بهار تو جاده ی زندگی پیش برو.
اگه شکوفه ها و دونه ها توفصل بهار با اطمینان خاطر رشد میکنن و بدون اینکه از سرما و یخبندون زمستون بترسن به سمت آسمون قد می کشن، دلیلش اطمینانشون از گرمای خاکه. برف ها تو بهار جرات موندن ندارن و اینها همه  به خاطر پافشاری زمین واسه نفس کشیدن وگرم و گرم ترشدنه.
سال نود و دو گذشت شاید با یه عالمه خستگی ها و دلبستگی ها و … و شاید یه عالمه تلاش ها و از نو دوباره ساختن ها…
بیاین طوری از مهندسی عالم تو فصل بهار Benchmarking کنیم که در انتهای سال  نود و سه،یه عالمه های خوب و عالی بیشتری روی دست ذهنمون بمونه! مثه یه عالمه تلاش های بیشتر…یه عالمه دنبال هدف وعلاقه رفتن ها…و یه عالمه فرهیختگی تو سرزمین شلوغ رشتمون مهندسی زیبای صنایع
بهتره توسال نود و سه، با مهندسی مجدد سال قبل ،کایزن و بهبودمستمر تک تک لحظه هامون رو سرتیتر برنامه ی هر روزه ی سال جدیدمون بذاریم و سطح  موجودی تموم موادها و اتفافات و موانع تلف کننده ی انرژی و زمان و انگیزمون رو به صفر برسونیم!
الان که بهار از راه اومده بهتره حواسمون بهش باشه و تو سال جدید ،امضای رنگی بهار رو به پای تموم لحظه های زندگیمون بزنیم.
خانوم ها و آقایون استاد، دخترها و پسرهای دانشجو؛ بهارتون مبارک