مطالب خبری مختلفی که به صورت گزارش ها و خبرهای تکمیلی و ترکیبی از طرف خبرگزاری ها یا خبرنگاران اختصاصی مطبوعات مخابره می شوند با آنکه معمولا از حیث کیفیت خبری کامل می باشند از جهت سبک نگارش مطبوعات همیشه به طور مستقیم قابل استفاده نیستند و لازم است است از طرف روزنامه ها و سایر وسائل ارتباطی با توجه به ذوقو علاقه خوانندگان و شنوندگان انها دوباره تیه و تنظیم گردند.

در عین حال باید در نظر داشت که اخبار بین المللی آژانسها ، برای همه کشورهای جهان به زبانهای ملی آنها مخابره نمی گردد و مطبوعات و سازمانهای ارتباطی دیگری که در سراسر دنیا از سرویسهای خبری آژانسها استفاده می کنند ناچارند ابتدا خبرهای ارسالی را به زبان خود ترجمه نمایند و سپس منتشر سازند.

آتش نشانی مشهد آتش گرفت

شعله های آتش از قسمت تعمیرخانه آتش نشانی شروع شد و معموران پس از نیم ساعت تلاش آن را خاموش کردند و از سرایت آن به سایر قسمت ها جلوگیری نمودند.هنوز از میزان خسارت و علت ایجاد حریق اطلاع کاملی بدست نیامده است ولی گفته می شود ولی گفته می شود چون در قسمت تعمیرخانه همیشه مقداری روغن و بنزین وجود داشته است احتمالدارد حریق بر اثر انفجار یک گالن بنزین روی داده باشد

مشهد- خبرنگار رسالت – اداره آتش نشانی مشهد صبح امروز دچار حریق گردید.

چند دانشمند امریکایی در زیر آبهای اقیانوس آرام گم شدند

واشنگتن – 17 ژانویه – آسوشیدپرس – مقامات وزارت دفاع آمریکا از امروز قاش کردند که چند تن از دانشمندان امریکایی که با محفظه مخصوص خود دیروز در ساحل سن کلمنت در یکصد کیلو متری سن دیزو  (ایالت کالیفرنیا) بزیر آبهای اقیانوس آرام رفته بودند. در این اقیانوس گم شده اند. این ازمایش که “لابراتوار دریایی سوم” sea lab III نامیده شده است سومین آزنایش در یایی امریکا در زمینه اعزام انسان در یک محفظه مخصوص به زیر آب می باشد هم اکنون غواصان نیرو دریایی و سایر ماموران نجات امریکا با تمام قوا میکوشند دانشمندانی را که بزیر آب رفته اند را پیدا کنند مقامات امریکایی اظهار داشتند ممکن است این حادثه تاسف انگیز به مرگ سر نشینان محفظه دریایی منجر گردد.

خبر تنظیمی:

در سرویسهای خبری مطبوعات هر روز دوباره یک سرویس معین اخبار بیشماری از منابع گوناگونواصل می شود برای آنکه این اخبار آماده انتشار و استفاده خوانندگان و شنوندگان قرار گیرند لازم است با هم تلفیق و تنظیم شوند و بطور یک پارچه به صورت یک خبر واحد ارائه گردند . عمل تلفیق و تنظیم اخبار که در اصطلاح مطبوعاتی گاهی مونتاژ هم نامیده می شود از وظایف حساس روزنامه نگاران است . اغلب اتفاق می افتد که خبرنگاری در مرحله کسب خبر وظیفه اش را باموفقیت کامل انجام می دهد ولی روزنامه نویسی که وظیفه انتخاب خبر برای چاپ را به عهده دارد در مرحله تنظیم قسمتهای مهم .کم اهمیت خبر را از یکدیگر تشخیص نمی دهد و با ارائه نامناسب خبر حاصل زحمات خبرنگار را هدر می دهد به همین جهت است که در سرویسهای خبری وسایل ارتباطی کار تنظیم اخبار را به روزنامه نگاران شایسته و با تجربه محول می کنند.

با عمل تنظیم و مو نتاژ اخبار اخبار گوناگونب که در مورد یک موضوع معین از منابع مختلف رسیده است بعد از جرح و تعدیل و دوباره نویسی به صورت یک خبر واحد در می آید و پی از انتخاب یک تیتر خبری مناسب آماده انتشار می گردد باید در نظر داشت که در ابتدا خبر تنظیمی در صورتی که خبرهای تشکیل دهنده آن از منابع مختلف خارج محل انتشار رسیده باشد باید منبع خبری را ذکرکرد.