معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت با توجه به فعالیت موفق‌آمیز ‪۳۹‬ کانون هماهنگی دانش و صنعت در کشور ، تعداد انها تا پایان امسال ‪۶۰به ‬ کانون افزایش می یابد. دکتر نسرین سلطانخواه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد که کمک به بهبود کیفیت زندگی مردم و رفع نیازهای اساسی بخش صنعت […]

معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت با توجه به فعالیت موفق‌آمیز ‪۳۹‬ کانون هماهنگی دانش و صنعت در کشور ، تعداد انها تا پایان امسال ‪۶۰به ‬ کانون افزایش می یابد.

دکتر نسرین سلطانخواه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد که کمک به بهبود کیفیت زندگی مردم و رفع نیازهای اساسی بخش صنعت و خدمات به منظور ایجاد مزیت رقابتی و ارتقای توان صادرات مستلزم استفاده از دانش نوین و فناوری‌های جدید است.

وی گفت : اگرچه در سال‌های اخیر انتقال و ارتقای فناوری‌های جدید و بهره برداری از آنها در توسعه کشور نقش اساسی ایفا کرده ولی لازم است با تکمیل چرخه نوآوری در کشور بخش‌های صنعت و خدمات هر بیبشتر متعالی شوند.

به گفته سلطانخواه ، از این رو معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری تشکل هایی را برای ایجاد هماهنگی‌های لازم بین تمامی نقش آفرینان اصلی این چرخه تشکیل و به کمک آنان در جهت استفاده بهینه از منابع کشور،هدایت فعالیت های مرتبط و تسریع فعالیت‌های چرخه نوآوری را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد که معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در راستای ماموریت خود در تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، مدل جدیدی را با محوریت بر یک ارایه یک کالا، خدمات یا محصول مشخص طراحی کرده است.

به گفته سلطانخواه پیاده‌سازی این مدل به تاسیس کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت منجر شد که پس از گذشت دو سال و نیم از زمان راه اندازی آنها اکنون به ‪ ۳۹‬کانون رسیده اند.

براین اساس کانون فرش، نساجی، رنگ، مواد کامپوزیتی، زعفران ، خرما، گلاب و گل محمدی از جمله این کانون‌ها هستند.

وی تاکید کرد که باوجودی که زمان کوتاهی از فعالیت این کانون‌ها می‌گذرد ولی با اقبال مواجه شدند و اکنون ‪ ۱۴‬تقاضا برای تشکیل کانون‌های جدید ارایه شده است و امیدوارم که تعداد این کانون‌ها تا پایان سال به ‪۶۰‬ کانون برسد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری محور اصلی فعالیت این کانون‌ها را تولید محصول کالا و یا خدمات خاص اعلام کرد.

به گفته وی این کانون‌ها محلی برای همکاری دانشگاه ها، دانشکده‌ها ، موسسات تحقیقاتی با بخش خصوصی و صنعت است تا با کمک یکدیگر کالا محصول و خدمات جدید با استفاده از فناوری‌های روز ارایه کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد این معاونت تلاش می‌کند با تقویت همکاری دانش و صنعت، حمایت مادی و معنوی از آن به عمل آورد.

به گفته وی همایش سراسری کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت با هدف ایجاد فضایی برای تبادل اطلاعات و تجربیات همه فعالان این عرصه، نهادینه‌سازی فرهنگ همکاری متقابل دانش و صنعت و تشریح مدل جدید مبتنی بر ارایه نوعی کالا و خدمات مشخص در روز پنج شنبه دهم تیرماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود.