مدیرکل بورس و امور دانشجویان اعزامی به خارج از کشور در وزارت علوم گفت: فراخوان دانشجویان بورس برای سال ۱۳۹۰ تا اواخر مهر اعلام می‌شود. به گزارش واحد مرکزی خبر ، حسن مسلمی نائینی در نشست خبری مدیران کل حوزه دانشجویی وزارت علوم گفت: این فراخوان در پایگاه اینترنتی اداره کل بورس قرار می‌گیرد و […]

مدیرکل بورس و امور دانشجویان اعزامی به خارج از کشور در وزارت علوم گفت: فراخوان دانشجویان بورس برای سال ۱۳۹۰ تا اواخر مهر اعلام می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حسن مسلمی نائینی در نشست خبری مدیران کل حوزه دانشجویی وزارت علوم گفت: این فراخوان در پایگاه اینترنتی اداره کل بورس قرار می‌گیرد و برای همه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی نیز ارسال می‌شود.

وی افزود: در فراخوان مربوط به سال ۱۳۸۹ بیش از ۱۰۰۰ نفر ثبت نام کردند که پس از غربالگری، ۱۸۷ نفر برای اعزام انتخاب شدند.

مدیرکل بورس گفت: در اعزام و انتخابات رشته‌های بورس به نیازهای داخلی کشور توجه می‌شود و دانشجویان اعزامی باید در طول مدت تحصیل خود، با استادان ناظرشان هماهنگ و در تماس باشند.

مسلمی همچنین از دریافت تقاضانامه ۲۵۰ موسسه برای اعزام دانشجو به خارج از کشور خبر داد و گفت: پس از نمره‌بندی، ۱۱۰ موسسه بالای ۴۳ امتیاز گرفته‌اند که پس از مصاحبه و طی مراحل لازم برای منتخبان مجوز صادر خواهد شد.

وی از به روز شدن اعطای بورس داخلی خبر داد و گفت: مقرری این دسته از دانشجویان به صورت شش ماهه و بلافاصله پس از دریافت حکم پرداخت می‌شود.

مدیرکل بورس از افزایش ۳۰ درصدی مقرری دانشجویان بورس داخل و افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی دانشجویان بورس در خارج از کشور خبر داد.

مسلمی همچنین گفت: تلاش داریم به صورت مرحله‌ای آزمون‌های MSRT و MCHE را به شکلی طراحی کنیم که با مسایل و فرهنگ ایرانی همخوانی داشته باشد.