سازمان تربیتی،‌ علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) موافقت خود را با تاسیس کرسی کارآفرینی در دانشگاه تهران اعلام کرد و جمهوری اسلامی ایران موفق شد تا امتیاز راه اندازی این کرسی را در منطقه آسیا و اقیانوسیه به خود اختصاص دهد. به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، طرح دانشکده کارآفرینی دانشگاه […]

سازمان تربیتی،‌ علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) موافقت خود را با تاسیس کرسی کارآفرینی در دانشگاه تهران اعلام کرد و جمهوری اسلامی ایران موفق شد تا امتیاز راه اندازی این کرسی را در منطقه آسیا و اقیانوسیه به خود اختصاص دهد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، طرح دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برای تاسیس کرسی و شبکه دانشگاهی کارآفرینی در دانشگاه تهران، پس از یک و نیم سال پیگیری مستمر و تشکیل جلسات کارشناسی،‌ به تایید کمیسیون ملی، ‌دفتر منطقه‌ای و سازمان مرکزی یونسکو رسید و در مرحله نخست،‌ موافقت‌نامه مربوط به تاسیس «کرسی کارآفرینی» در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از سوی یونسکو تنظیم و ارسال شده است.

بنابراین گزارش از جمله اهداف این کرسی برنامه‌ریزی و گسترش برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و تلاش در جهت ظرفیت سازی در حوزه کارآفرینی، تدوین برنامه‌های درسی و مواد آموزشی متناسب با شرایط کشورهای منطقه، انتشار یک نشریه تحت عنوان «مجله بین المللی کارآفرینی» و حمایت از انتشار نشریات دیگر و کمک به بسط و گسترش است.

از جمله فعالیت‌های تبلیغاتی این کرسی برقراری شبکه‌ها و دفاتر ارتباطی میان دانشگاه‌ها و صنعت و برگزاری کنفرانس‌های علمی و تخصصی در زمینه موضوعات مرتبط با کارافرینی به منظور گسترش ارتباطات بین دانشگاهی است که در نهایت منجر به تفاهم مشترک میان دانشگاه و صنعت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کرسی کارآفرینی پس از تاسیس، به مدت ۴ سال فعالیت خواهد کرد و تمدید مدت فعالیت این کرسی دانشگاهی با موافقت دانشگاه تهران و کمیسیون ملی یونسکو بلامانع خواهد بود؛ البته انتصاب رییس کرسی از سوی دانشگاه تهران و با مشورت یونسکو صورت خواهد گرفت.

گفتنی است این کرسی علمی در چارچوب برنامه‌های یونسکو در قالب برنامه‌ای با عنوان UNESCO/UNITWIN طراحی و اجرا شده و محل استقرار آن در تهران، ‌انتهای خیابان کارگر شمالی، نبش خیابان شانزدهم، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران است.