با حساسیت‏های وزیر صنایع و معادن در خصوص فولاد کشور، افق روشنی را در برنامه ریزی‏های کوتاه مدت و بلند مدت کشور در توسعه فولاد و سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی می‏توان در آینده نزدیک مشاهده کرد. به گزارش موج از اصفهان، دکتر براتی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان به همراه جمعی […]

با حساسیت‏های وزیر صنایع و معادن در خصوص فولاد کشور، افق روشنی را در برنامه ریزی‏های کوتاه مدت و بلند مدت کشور در توسعه فولاد و سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی می‏توان در آینده نزدیک مشاهده کرد.

به گزارش موج از اصفهان، دکتر براتی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان به همراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت مذکور در جریان دیدار با مدیر عامل و معاونین و جمعی از مدیران شرکت فولاد مبارکه با بیان این که توسعه‏های فولاد مبارکه و ذوب آهن برای کشور ضروری است، گفت: به دلیل این که فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین قطب‏های تولید فولاد کشور مطرح است، بایستی اجرای طرح‏های توسعه خود به خصوص طرح شهید خرازی را تسریع نماید.
وی افزود: این دو مجموعه به دلیل همجواری و فرهنگ مشابه، از بسیاری جهات به هم نزدیک می‏باشند و خوشبختانه این دو شرکت توانسته‏اند بخش زیادی از تولید فولاد کشور را تأمین و به عنوان یک شاخص موثر در کشور مطرح باشند.
دکتر براتی با اشاره به جنبه‏های همکاری فی مابین بیان داشت: خوشبختانه زمینه‏های همکاری زیادی به خصوص در بخش آموزش و تحقیقات و نیروی تخصصی وجود دارد که با ایجاد ‏کارگروه‏ها و اتاق فکر و تحقیقات بین این دو مجموعه، می‏توان نسبت به پاسخ گویی به مسائل و مشکلات و همینطور توسعه بومی سازی تجهیزات مورد نیاز دو شرکت از طریق توانمندی‏های داخل اقدام نمود.
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان ظرفیت‏های بالای همکاری بین دو شرکت را در بخش نیروی انسانی، خرید و فروش مثبت ارزیابی کرد و گفت: با تعاملات بین واحدهای مختلف دو شرکت و برقراری جلسات ادواری بین آنها می‏توان زمینه‏های رشد را در شرکت انتظار داشت.
دکتر براتی خاطرنشان کرد: با سیاست گذاری وزارتخانه و حساسیت‏های وزیر صنایع و معادن در خصوص فولاد کشور، افق روشنی را در برنامه ریزی‏های کوتاه مدت و بلند مدت کشور در توسعه فولاد و سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی می‏توان در آینده نزدیک مشاهده کرد.
رشد سریع، تحولات جهانی و مسئولیت سنگینی که در این زمینه بدوش ذوب آهن و فولاد مبارکه است از دیگر مواردی بود که دکتر براتی به آن پرداخت و گفت: همه ما وظیفه داریم در جهت خود کفایی کشور از فرصت‏های ایجاد شده و امکانات موجود در جهت رشد سریع تحولات اقتصادی کشور بهره بگیریم.
گفتنی است در جریان این دیدار مهندس رجایی مدیر عامل فولاد مبارکه نیز بر حسن تفاهم و انتقال اطلاعات و تجربیات در شرکت تاکید نمود و اظهار داشت: جلسات مشترک بین این دو مجموعه در ایجاد مناسبات و استفاده از تجارب فیمابین بسیار سودمند خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به واحد فولادسازی و نورد پیوسته سبا و زحمات زیادی که مجموعه ذوب آهن در جهت ایجاد آن متحمل گردید، گفت: به حمدا… این واحد توانسته است به ظرفیت اسمی تولید ماهیانه دست یابد که جای تقدیر و تشکر دارد.
مدیرعامل فولاد مبارکه برای مرحوم آذری که برای این مجموعه زحمات زیادی کشید، علو درجات از درگاه احدیت طلب نمود.
مهندس رجایی تلاش انجمن تولید کنندگان فولاد در ایجاد باشگاه تخصصی با حضور متخصصین تولید را مهم خواند و گفت: از جامعه صنعت وفولاد انتظار می‏رود از ظرفیت‏های تخصصی خودمان در جهت حل و فصل مسائل صنعت استفاده نماییم و در این راه با همدلی، همکاری و در قالب انجمن آهن و فولاد، بتوانیم بازوی علمی برای تصمیم گیران کشور باشیم.