رئیس انجمن مهندسی صنایع ایران با اشاره به اینکه هنوز از قابلیت های مهندسین صنایع بطور جدی استفاده نشده است، گفت: مهندسی صنایع نیاز ملی برای رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور محسوب می شود. به گزارش گروه علمی «شبکه خبر دانشجو»، دکتر اکبری جوکار اظهار داشت: رشته مهندسی صنایع مجموعه ای از روش ها […]

رئیس انجمن مهندسی صنایع ایران با اشاره به اینکه هنوز از قابلیت های مهندسین صنایع بطور جدی استفاده نشده است، گفت: مهندسی صنایع نیاز ملی برای رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور محسوب می شود.

به گزارش گروه علمی «شبکه خبر دانشجو»، دکتر اکبری جوکار اظهار داشت: رشته مهندسی صنایع مجموعه ای از روش ها و تکینیک های ریاضی و مهندسی است که جهت برنامه ریزی های صحیح و استفاده بهینه از امکانات و منابع مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بیان داشت: مهندسان صنایع سعی دارند که با استفاده از تکنیک های ریاضی و روش های مهندسی به بهترین وجه ممکن از منابع نیروی انسانی، زمان، ماشین آلات، انرژی، و پول در راستای رسیدن به اهداف سازمان ها استفاده کنند.

رئیس انجمن مهندسی صنایع ایران ادامه داد: امروزه تمامی کارخانجات و سازمان ها بیشتر از گذشته به اهمیت حضور مهندسان صنایع پی برده و برای افزایش سود، کاهش قیمت تمام شده و افزایش سطح سرویس به مشتریان خود به مهندسان صنایع روی آورده اند.

اکبری جوکار افزود: برخلاف اغلب رشته های مهندسی که فقط در یک نوع کارخانه یا سازمان کارایی دارند، مهندسی صنایع در تمامی کارخانجات تولیدی از جمله بانک ها، بیمارستان ها، دانشگاه ها، شرکت های پست و مخابرات و شهرداری ها کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: مهندسی صنایع به دلیل دارا بودن کاربردهای زیاد، بازار کار بسیار خوبی داشته و در برخی از کشورهای پیشرفته در صدر انتخاب دانش آموزان در تحصیلات دانشگاهی است.

رئیس انجمن مهندسی صنایع ایران بازار کار رشته مهندسی صنایع نسبت به دیگر رشته های مهندسی را منحصر به فرد دانست و بیان داشت: دانش آموزان در مشاوره های انتخاب رشته با این رشته آشنا می شوند، ولی آن گونه که نیاز جامعه است، هنوز به این رشته توجه ملی نشده است.

اکبری جوکار اذعان داشت: انجمن مهندسی صنایع ایران باید با برگزاری کنفرانس های خبری، فعالیت های مطبوعاتی و تهیه بروشور در راستای معرفی این رشته به دانش آموزان فعالیت هایی داشته باشد.

وی یادآور شد: این انجمن آمادگی دارد تا برای معرفی رشته مهندسی صنایع به مراکز آموزشی و سازمان کمک کند.

رئیس انجمن مهندسی صنایع ایران، مهندسی صنایع را نیاز ملی جهت رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی خواند و ادامه داد: در صورتی که مهندسان صنایع قوی وارد بازار کار شوند، شاهد تحول اساسی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

اکبری جوکار بیان داشت: در حال حاضر با وجود منابع قابل توجه در کشور به دلیل عدم وجود مدیریت صحیح و استفاده از تکنیک های مهندسی صنایع، بهره برداری درستی از این منابع نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه اغلب دانشگاه های دولتی برای رشته مهندسی صنایع در گرایش های مختلف پذیرش دانشجو دارد که خوشبختانه مسیر ادامه تحصیل در این رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز در کشور مهیا شده و علاقه مندان می توانند از این امکانات بهره بگیرند تا به مقاطع عالی دست یابند.