تهران – سومین جشنواره ملی حرکت، ویژه انجمن های علمی دانشجویی از فردا، ۲۰ اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران آغاز به کار می کند. معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: این جشنواره با تاکید بر ارتباط میان انجمن های علمی دانشجویی با جامعه و صنعت از […]

تهران – سومین جشنواره ملی حرکت، ویژه انجمن های علمی دانشجویی از فردا، ۲۰ اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران آغاز به کار می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: این جشنواره با تاکید بر ارتباط میان انجمن های علمی دانشجویی با جامعه و صنعت از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل برپایی نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار می شود.
“غلامرضا خواجه سروی” هدف از برگزاری جشنواره حرکت را مستند سازی آثار و تولیدات علمی و مدیریت دانش ومنابع اطلاعاتی تولید شده توسط انجمن های علمی دانشجویی و معرفی و قدردانی از انجمن های علمی دانشجویی برتر و رتبه بندی آنها برشمرد.
به گفته وی تعداد دو هزار و ۲۱۴ انجمن‌ علمی از دانشگاه های دولتی، پیام نور، جامع علمی کاربردی و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی در سومین جشنواره حرکت شرکت خواهند داشت.
خواجه سروی،‌ آمار آثار ارائه شده از سوی انجمن های علمی دانشجویی برای رقابت در جشنواره حرکت امسال را بیش از ۲۳ هزار مورد اعلام کرد و گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ اثر مربوط به ۹۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی توسط دبیرخانه جشنواره به مرحله داوری ارسال شده است.
وی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره حرکت امسال از ۱۱۲ انجمن علمی برگزیده و ۷۰ نفر از روسا، معاونان فرهنگی،‌ مدیران امور فرهنگی، مشاوران، کارشناسان امور فرهنگی و دبیران انجمن های برتر دانشجویی برتر، قدردانی خواهد شد.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال شاهد رویکرد جدیدی از سوی انجمن های علمی در رابطه با بومی سازی دانش، تولید علم و تجاری سازی ایده های علمی بودیم که ۳۵ نفر از آنها نیز جزو برترین های جشنواره قرار گرفته اند.
وی با ابراز تاسف از کمبود اعتبارات بخش های فرهنگی دانشگاه ها و انجمن های دانشجویی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار تنها توانستیم ۱۰۰ میلیون اعتبار برای تهیه جوایز جشنواره حرکت از طرف وزارت علوم تامین کنیم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز ۲۰۰ میلیون تومان برای این جشنواره اختصاص داده است.
َمدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران نیز در این نشست، فعالیت جشنواره حرکت در دو دوره گذشته بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این جشنواره تاثیر مثبتی در شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوان داشته است و باید این استعدادها در جهت رفع نیازهای جدی جامعه مدیریت شود.
“سید مجید مطهری نژاد” فعالیت انجمن های علمی دانشجویی را اولین حلقه از زنجیره ارتباط صنعت و دانشگاه قلمداد کرد و گفت: باید بعد از فعال سازی انجمن های علمی دانشجویی، حوزه کارآفرینی و پارک های علم و فناوری و بخش های صنعتی را به عنوان دیگر حلقه های این زنجیره، تقویت کرد.
شناسایی، معرفی وقدردانی از انجمن های علمی دانشجویی برگزیده در عرصه‌های آموزشی، ترویجی، پژوهشی، فناوری، اختراع و ابتکار، کارآفرینی، نشریات علمی دانشجویی، شناسایی معرفی و قدردانی از شرکت های دانشجویی صنایع کارآفرین، مدیران مخترع پژوهشگر، خیرین برگزیده صنعت و دانشگاه و ایجاد فن‌بازار و نمایشگاه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی در کنار صنایع به منظور تقویت پیوندها میان صنعت، جامعه و دانشگاه و تلاش به منظور فرهنگ‌سازی در این مسیر از جمله اهداف برگزاری سومین جشنواره حرکت است.
بخش اول این جشنواره شامل اهدای تندیس طلایی از انجمن علمی دانشجویی برگزیده در عرصه های آموزشی، مسابقات علمی، فعالیت های ترویج علم، فعال در عرصه ابتکارات و اختراعات، فعال در عرصه کارآفرینی، همکاران برگزیده انجمن علمی دانشجویی و کتاب ها، نشریات و پژوهش های برتر و قدردانی از آنها خواهد بود.
در بخش دوم این جشنواره نیز با اهدای تندیس طلایی از شرکت دانشجویی کار آفرین برگزیده صنعت و دانشگاه و شرکت خصوصی برگزیده در حمایت از انجمن های علمی دانشجویی قدردانی می شود.
بخش سوم جشنواره نیز به ارائه آثار انجمن های علمی دانشجویی اختصاص یافته است که در قالب یک نمایشگاه در فضایی به وسعت سه هزار و ۵۰۰ مربع در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.
مراسم افتتاحیه این جشنواره بیستم اردیبهشت در محل برپایی نماز جمعه تهران و مراسم اختتامیه ۲۲ اردیبهشت در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می شود.

سایت جشنواره : www.harekatfest.com