در راستای اشاعه دانش بهینه سازی و شناساندن کاربردهای ریاضیات در علوم مهندسی، مرکز پژوهشی در حال تاسیس “مرکز تحقیقات محاسبات علمی در بهینه سازی و مهندسی سیستمها (SCOPE)”، موفق شده است تاکنون دو کارگاه تحت عنوان کارگاه بهینه سازی و کاربردهای آن را با دعوت از سخنرانان داخلی و خارجی متخصص این رشته در […]

در راستای اشاعه دانش بهینه سازی و شناساندن کاربردهای ریاضیات در علوم مهندسی، مرکز پژوهشی در حال تاسیس “مرکز تحقیقات محاسبات علمی در بهینه سازی و مهندسی سیستمها (SCOPE)”، موفق شده است تاکنون دو کارگاه تحت عنوان کارگاه بهینه سازی و کاربردهای آن را با دعوت از سخنرانان داخلی و خارجی متخصص این رشته در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ در گروه ریاضی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار نماید.

اولین کارگاه با دعوت از پروفسور C. Roos از دانشگاه دلفت هلند و ارائه های جذابی از سوی ایشان همراه بود. بعلاوه موضوعاتی کاربردی از به کارگیری دانش بهینه سازی در رشته های مهندسی توسط سایر سخنرانان مطرح شد. در کارگاه دوم، هشت سخنرانی عمومی و تخصصی توسط سخنرانان برجسته از داخل و خارج کشور ارائه گردید که عمده جهت گیری سخنرانی ها در زمینه مباحث نظری و کاربردی علم بهینه سازی در علوم مهندسی متمرکز شده بود. خوشبختانه با عنایت به تنوع مطالب ارائه شده، استقبال خوبی توسط محققان و دانشجویان از این کارگاه ها صورت پذیرفت که روند رو به رشد شرکت کنندگان کاملاً مبین این مهم می باشد.

با توجه به نتایج مثبت سالهای گذشته و در راستای اهداف پژوهشی مرکز و ارتقای دانش بهینه سازی در کشور، مصمم شدیم سومین کارگاه در این زمینه را نیز برگزار نماییم. به همین منظور، با استعانت از درگاه خداوند منان و با حمایت های معنوی و مالی معاونت پژوهشی دانشگاه، مرکز تحقیقات محاسبات علمی در بهینه سازی و مهندسی سیستم ها (SCOPE)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشکده ریاضیات پژوهشگاه دانش های بنیادی (IPM) و انجمن سیستم های هوشمند ایران (ISSSI) از اساتید صاحب نظر در داخل و خارج از کشور دعوت به عمل آورده ایم تا با تنوع موضوعی بیشتری در حوزه های صنعتی و فناوری های نوین، سومین کارگاه بهینه سازی و کاربردهای آن را در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ برگزار نماییم.

بدین وسیله از کلیه اعضای محترم هیات علمی دانشگاهها و موسسه های پژوهشی، کلیه دانشجویان مشتاق به مباحث نظری و کاربردی بهینه سازی و سایر علاقمندان جهت شرکت در این کارگاه دعوت به عمل می آید. شایان ذکر است که به کلیه شرکت کنندگان گواهینامه شرکت در کارگاه اعطاء خواهد شد.

آخرین مهلت ثبت نام، شنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در : http://scope.kntu.ac.ir/index_fa.html

پوستر کارگاه