معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد رشته محل‌های آزمون کارشناسی ارشد از افزایش ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون به همین میزان خبر داد و افزود: ترکیب داوطلبان آزمون نسبت به دوره‌ گذشته تفاوت چندانی ندارد […]

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد رشته محل‌های آزمون کارشناسی ارشد از افزایش ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون به همین میزان خبر داد و افزود: ترکیب داوطلبان آزمون نسبت به دوره‌ گذشته تفاوت چندانی ندارد.
مهندس محمدرضا مهرادفر با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با رقابت ۴۵۰ هزار داوطلب طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال آینده در تهران و ۱۲۱ واحد دانشگاهی، گفت: این آزمون در ۲۷۷ کد رشته برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در آزمون کارشناسی ارشد ۸۹ حدود ۴۳ درصد داوطلبان زن و ۷۵ درصد آنها مرد هستند، خاطر نشان کرد: بیشترین داوطلب در رشته‌ حسابداری است.
وی افزود: داوطلبان بیشتر متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌ حسابداری، حقوق جزا، حقوق خصوصی و مدیریت اجرایی هستند به طوری که این چهار رشته مجموعا ۲۰ درصد از کل داوطلبان را به خود اختصاص داده است.
معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد در مورد نحوه اجرای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، تصریح کرد: آزمون کارشناسی ارشد همانند سال گذشته به صورت تستی چهار گزینه‌ای و در تعداد معدودی از رشته‌ها به صورت تشریحی برگزار می‌شود.
مهرادفر همچنین گفت: حدود ۸ هزار نفر متقاضی پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد ۸۸ بودند که کمتر از ۱۰ درصد از متقاضیان بدون آزمون پذیرفته شدند.
وی با تاکید بر اینکه معدل در آزمون دوره‌های تحصیلات تکمیلی تاثیر ندارد، در مورد امنیت آزمون، خاطر نشان کرد: کنترل‌های لازم از بدو ثبت نام یک آزمون تا پایان نتایج آن صورت گرفته است.
وی همچنین با اشاره به آزمون دکترای تخصصی دانشگاه که در ۱۶۶ کد رشته امتحانی برگزار شد درباره پذیرش بدون آزمون در این مقطع تحصیلی نیز گفت:‌ پذیرش بدون آزمون در دوره دکترای تخصصی از میان بیش از ۴ هزار متقاضی انجام می‌شود.
مهرادفر اظهار کرد: مهمترین ویژگی این دوره از پذیرش بدون آزمون، دریافت تولیدات علمی و فعالیت‌های پژوهشی متقاضیان است که امتیاز آنها در رتبه‌بندی اولیه متقاضیان ملاک عمل قرار می‌گیرد.