فوریه ۲۰۱۴؛ اینجا توکیو است با طعم سیستم ها … / آرمان صدرالدین
فوریه ۲۰۱۴؛ اینجا توکیو است با طعم سیستم ها … / آرمان صدرالدین

اولین کنفرانس تحلیل سیستمها، ویژه آسیا و اقیانوسیه در اسفند ماه ۱۳۹۲ در دانشگاه سنشو در توکیو برگزار شد. هدف از برگزاری این کنفرانس، گرامی داشت پنچاهمین سالگرد علم تحلیل سیستمها در ژاپن بود. شرکت کنندگان این کنفرانس از بیش از ۲۵ کشور دنیا گرد هم آمده بودند […]

اولین کنفرانس تحلیل سیستمها، ویژه آسیا و اقیانوسیه در اسفند ماه ۱۳۹۲ در دانشگاه سنشو در توکیو برگزار شد. هدف از برگزاری این کنفرانس، گرامی داشت پنچاهمین سالگرد علم تحلیل سیستمها در ژاپن بود. شرکت کنندگان این کنفرانس از بیش از ۲۵ کشور دنیا گرد هم آمده بودند: استرالیا، کانادا، شیلی، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لیتوانی، مالزی، نیوزلند، نیجریه، فیلیپین، سنگاپور، تایوان، تایلند، ترکیه، آمریکا، امارات و انگلیس. بیش از ۹۵ پژوهشگر و استاد دانشگاه، مقالات و آخرین دستاوردهای خود را در پانلها و کارگاههای مختلف ارائه نمودند.
از جمله اساتید حاضر در این کنفرانس میتوان به این افراد اشاره نمود:
Prof. George Richardson (University at Albany, USA)
Prof. Bob Cavana (Victoria University of Wellington, New Zealand)
Prof. Yaman Barlas (Bogazici University, Turkey)
Prof. John Richardson (NUS, Singapore)
Prof. Bob Eberlein (isee Inc. & Worcester Polytechnic Institute, USA)
Prof. Khalid Saeed (Worcester Polytechnic Institute, USA)
Prof. Kim Warren (Strategy Dynamics Ltd, UK)
یکی از کاربردیترین سخنرانیهای این کنفرانس را Prof. Y. Barlas در زمینه اعتبارسنجی مدلها انجام داد که با استقبال گسترده اساتید و دانشجویان رو به رو شد. تازهترین نرمافزار طراحی شده توسط گروه پژوهشی ایشان دراستانبول قابلیت توانایی هر دو نرم افزار قبلی ایشان (BTS (Behavior Testing Software) + SiS (Indirect Structure Testing Software)) را دارد، که نام آن BATS (Behavior Analysis and Testing Software) میباشد و هم اکنون در مرحله تست قرار دارد.
همچنین سخنرانی Prof. G. Richardson از تجربیات خود در دانشگاه ایالتی نیویورک برای حاضران در جلسه بسیار جالب بود.
طبق آخرین تصمیمات صورت گرفته  شده در پایان کنفرانس، این کنفرانس هر ۲ سال یک بار برگزار خواهد شد و دور بعدی در سنگاپور خواهد شد. به امید آن که پژوهشگران ایرانی در دورههای آتی حضوری فعال داشته باشند.
لازم به ذکر است که کنفرانس سالانه تحلیل سیستمها؛ تابستان امسال در هلند (Delft) برگزار میگردد.
جهت دسترسی به آخرین اخبار انجمن تحلیل سیستمها به وبسایت زیر مراجعه نمایید:
http://www.systemdynamics.org/

آرمان صدرالدین