دکتر محمدحسین سرورالدین در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد از روز سه‌شنبه ۳ خرداد ماه بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد. […]

دکتر محمدحسین سرورالدین در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد از روز سه‌شنبه ۳ خرداد ماه بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آغاز مهلت انتخاب رشته آزمون از روز پنجشنبه ۵ خرداد ماه، افزود: مجازین در آزمون می‌توانند تا ۹ خرداد ماه به صورت اینترنتی انتخاب رشته کنند، همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته از ۳ تا ۵ خرداد ماه در باجه‌های پستی توزیع می‌شود.

سرورالدین با اشاره به رقابت ۹۵۱ هزار و ۸۱۳ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر برای انتخاب رشته مجاز شده‌اند، بنابراین مجازین می‌توانند بر اساس علاقه‌مندی ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند.

رییس سازمان سنجش با اشاره اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در نیمه اول شهریور ماه، از پذیرش بیش از ۷۵ هزار نفر در این آزمون خبر داد و افزود: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است؛ چرا که در سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند.

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور ۹۵۱ هزار و ۸۱۳ داوطلب ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه در سراسر کشور برگزار شد.