ایرنا – پایگاه علمی ‘الزویر’ یر اساس رای اکثریت روسای دانشگاه ها و اعضای بلندپایه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحریم شد و هیات ممیزی دانشگاه ها درصورت مشاهده مقالات علمی در این پایگاه امتیاز پدیدآورندگان را منفی و صفر قلمداد خواهد کرد. به گزارش خبرنگار علمی ایرنا این مصوبه به پیشنهاد ‘فرهاد رهبر’، رییس […]

ایرنا – پایگاه علمی ‘الزویر’ یر اساس رای اکثریت روسای دانشگاه ها و اعضای بلندپایه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحریم شد و هیات ممیزی دانشگاه ها درصورت مشاهده مقالات علمی در این پایگاه امتیاز پدیدآورندگان را منفی و صفر قلمداد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا این مصوبه به پیشنهاد ‘فرهاد رهبر’، رییس دانشگاه تهران در جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه های کشور در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باحضور وزیر علوم ارایه شد که با موافقت اعضای شرکت کننده به تصویب رسید.
رهبر اظهار داشت: ارایه مقالات علمی به بیگانگان به منزله ساخت قصر علمی بیگانگان توسط خشت های دانشمندان ایرانی است که این بنا با تحریم کردن دانشمندان کشور فرو می ریزد.
وی پیشنهاد کرد که دانشگاهیان کشور برای مقابله به مثل ،پایگاه علمی ‘الزویر’ را تحریم کنند و در هیات ممیزی مقالات اگر استادی مقاله ای را به این پایگاه علمی ارایه دهد امتیاز وی را صفر و حتی منفی قلمداد کند.
وی خواستار آسانتر کردن مراحل ارایه مجوز مجلات علمی پژوهشی و روند داوری چاپ مقالات علمی شد و گفت: یک سال و نیم طول می کشد تا اشکالات مقالات اعضای هیات علمی داخل کشور درآورده شود و این درحالی است که همین مقاله در صورت ارسال به پایگاه های علمی بین المللی مدت زمان چهار تا شش ماه به انجام می رسد.
رییس دانشگاه تهران اظهار داشت: طرح جامع پژوهشی دانشگاه تهران به گروه ها و دانشکده های این دانشگاه ابلاغ شده است که براساس آن نقش هر رساله دکتری و کارشناسی ارشد در پیشبرد نقشه جامع علمی کشور مشخص شود.
جلسه هم اندیشی روسای دانشگاه های کشور با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه در محل وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در حال برگزاری است.

مشاهده خبر در سایت اصلی :

http://irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30618078