این کتاب تمامیِ خرافات و تفکراتِ در هم و بر همی که اساسِ بسیاری از استراتژیهاست را کنار زده و راهی روشن برای خلق و پیادهسازیِ استراتژیِ قدرتمندِ اقداممحور در جهانِ واقعی را فراهم میسازد.
ریچارد روملت نشان میدهد که تمایلِ رو به رشدی […]
نام کتاب: استراتژی خوب/ استراتژی بد
نویسنده: ریچارد روملت
مترجم: بابک وطن دوست
ناشر: انتشارات آریاناقلم
تاریخ انتشار: بهار ۱۳۹۳
وب سایت ناشر: www.AryanaGhalam.com
این کتاب تمامیِ خرافات و تفکراتِ در هم و بر همی که اساسِ بسیاری از استراتژیهاست را کنار زده و راهی روشن برای خلق و پیادهسازیِ استراتژیِ قدرتمندِ اقداممحور در جهانِ واقعی را فراهم میسازد.
ریچارد روملت نشان میدهد که تمایلِ رو به رشدی برای یکسان فرض کردنِ اهدافِ سنتی، شعارهای پُر طمطراق، تکیهکلامهای انگیزشی و اهدافِ مالی با «استراتژی» وجود داشته و دارد. او ما را از این عناصرِ «استراتژیِ بد» آگاه ساخته و چشمانِ ما را به روی قدرتِ «استراتژیِ خوب» میگشاید.
استراتژیِ خوب، پاسخی ویژه و منسجم به- و رویکردی برای غلبه بر- موانعِ پیشروی است. استراتژیِ خوب، قدرت را مهار کرده و آن را در جایی به کار میبرد که بیشترین تأثیر را بر چالشها خواهد گذاشت، چه این چالشها پیاده کردنِ انسان بر روی کرهی ماه باشد، جنگیدن در نبرد باشد، ارائهی محصولِ جدید باشد، پاسخ به پویاییهای متغیر بازار باشد، راهاندازیِ مدرسه باشد، یا اجرای برنامهی دولت باشد
استراتژیِ خوب به نحو شگفتانگیزی، اغلب غیرِمنتظره است، چرا که بیشتر سازمانها فاقدِ آن هستند. سازمان ها اهدافِ مالی را با استراتژی اشتباه میگیرند و ملغمهای از سیاستها و اقداماتِ متعارض را دنبال میکنند.
روملت استدلال میکند که بینش، قلبِ استراتژیِ خوب است (بینش نسبت به ذاتِ واقعیِ موقعیت، به قدرتِ نهفته در موقعیت و نسبت به پاسخِ مناسب). او به شما نشان میدهد که چگونه میتوانید با استفاده از انواعِ ابزارهایی که برای هدایتِ تفکرتان فراهم شدهاند، به بینش برسید.