دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران: پیاده‌سازی تکنیکهای مهندسی صنایع لازمه «دانش‌بنیان» شدن حوزه صنعت است
دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران: پیاده‌سازی تکنیکهای مهندسی صنایع لازمه «دانش‌بنیان» شدن حوزه صنعت است

دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران گفت: معتقدیم که محور سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، مهندسی صنایع است و مباحثی همچون بهره‌وری، افزایش ارزش افزوده، دانش‌بنیانی و رقابت‌پذیری با بکارگیری و پیاده‌سازی تکنیکهای مهندسی صنایع امکان‌پذیر است. به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ سید علیرضا شجاعی؛ نایب رئیس و دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران با […]

دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران گفت: معتقدیم که محور سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، مهندسی صنایع است و مباحثی همچون بهره‌وری، افزایش ارزش افزوده، دانش‌بنیانی و رقابت‌پذیری با بکارگیری و پیاده‌سازی تکنیکهای مهندسی صنایع امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ سید علیرضا شجاعی؛ نایب رئیس و دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال «مهندسان صنایع» تشکیل می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و همسو با سیاستهای کلی اقتصادی مقاومتی، انجمن مهندسی صنایع ایران بر خود وظیفه دانست که این فعالیت مهم یعنی کمک به اشتغال جوانان تحصیل‌کرده در رشته مهندسی صنایع و نیز کمک به بنگاه‌ها برای خروج از رکود را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تأکید کرد: مشکل اصلی بنگاه‌های کشور، کمبود آگاهی از تکنیکهای مهندسی صنایع است و مدیران بنگاه‌ها با بکارگیری مهندسان صنایع و جاری‌سازی تکنیکهای این رشته کاربردی، می‌توانند نه تنها بسیاری از مشکلات فعلی مجموعه خود را برطرف سازند، بلکه سازمان خود را در مقابله تکانه‌ها مقاوم سازند.

شجاعی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که محور سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، مهندسی صنایع است و مباحثی همچون بهره‌وری، افزایش ارزش افزوده، دانش‌بنیانی و رقابت‌پذیری با بکارگیری و پیاده‌سازی تکنیکهای مهندسی صنایع امکان‌پذیر است.

نایب رئیس انجمن مهندسی صنایع با اشاره به ترکیب این کارگروه تصریح کرد: اعضای این کارگروه مرکب از تعدادی از اعضای هیئت مدیره انجمن و رؤسای چند دانشکده مهندسی صنایع هستند که حسب نیاز از مدیران سازمانها، بنگاه‌ها و شرکتهای متقاضی جذب مهندسان صنایع نیز برای حضور در کارگروه مربوطه دعوت خواهد شد.

وی از متقاضیان جذب دانش‌آموختگان رشته مهندسی صنایع و نیز جذب کارآموز دعوت کرد که درخواستهای خود را به کارگروه اشتغال انجمن ارسال کنند.

شجاعی همچنین از اعضای انجمن درخواست کرد که با ارائه پیشنهادات سازنده و نوآورانه، کمیته را در اجرای اهدافش یاری کنند.

وی افزود: هم‌اکنون برخی شرکتها برای تأمین کادر مهندسی صنایع مجموعه خود تقاضای خود را برای انجمن ارسال می‌کنند؛ برای دریافت اینگونه خدمات، دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته مهندسی صنایع و رشته‌های مرتبط باید عضو انجمن مهندسی صنایع ایران باشند.

شجاعی یادآور شد: انجمن شرایطی را به وجود آورده تا افراد با مراجعه به سایت انجمن به نشانی iiie.ir و انجام فرایند عضویت به صورت الکترونیکی به راحتی به عضویت انجمن در آیند.